سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی 9 ماهه سال 96؛

بازگشت 186 زندانی جرائم غیرعمد به آغوش خانواده

رئیس ستاد دیه خوزستان گفت: در 9 ماهه سال جاری، 186 زندانی جرائم غیرعمد در از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام قدرت هاشم ‌نیا، رئیس ستاد دیه خوزستان با اشاره به آزادسازی 186 زندانی جرائم غیرعمد در 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: این زندانیان با کمک خیرین به آغوش خانواده بازگشتند.

وی، مجموع بدهی این افراد 159 میلیارد و 28 میلیون ریال اعلام و تصریح کرد: مبلغ 17 میلیارد و 929 میلیون ریال به صورت کمک بلاعوض، 11 میلیارد و 167 میلیون ریال از طریق تسهیلات بانکی، 7 میلیارد و 35 میلیون ریال از طریق خانواده مددجو، 28 میلیارد و 186 میلیون ریال از طریق صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، 28 میلیارد و 946 میلیون ریال از طریق اخذ گذشت و مابقی از طریق شرکت‌های بیمه و همچنین اعسار پرداخت شد.

هاشم ‌نیا اذعان داشت: 49 نفر از این افراد به علت ناتوانی در پرداخت دیه، 99 نفر به علت محکومیت مالی و 38 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های خوزستان در حال طی دوران محکومیت بودند.

رئیس ستاد دیه خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر 325 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می برند، مجموع بدهی این افراد را حدود 25 میلیارد تومان عنوان کرد.

این مقام مسئول افزود: 53 نفر از این تعداد به علت تصادفات رانندگی، 202 نفر به علت محکومیت‌های مالی، 8 نفر به علت حوادث کارگاهی و جرائم شبه عمد و 62 نفر به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان‌های خوزستان هستند.

وی بر لزوم فرهنگ ‌سازی در پیشگیری از جرائم غیرعمد تاکید کرد و بیان داشت: بی‌ توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی و نا آشنایی و غفلت نسبت به اصول اصلی کار از جمله عوامل اصلی بدهکاری و به دنبال آن حبس محکومان غیر عمد است.

انتهای پیام/گ

آزادی 186 زندانی جرائم غیرعمد از زندان های خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.