سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی شهر‌های جدید در آمل

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی از راه اندازی شهر‌های جدید در مناطق پلور ـ. وسطی کلا و رئیس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی با اشاره به گرفتن مجوز برای ایجاد سه شهر جدید درشهرستان آمل گفت: سه نقطه از شهر آمل از جمله پلور ـ. وسطی کلا و رئیس آباد هم اکنون اگر اهالی بخواهند می‌توانیم آنرا به شهر تبدیل کنیم.

وی افزود: اگر این منطقه به شهر تبدیل شود مردم تمام خدماتی از قبیل: آب و برق و گازشان را باید طبق تعرفه شهری پرداخت کنند که ما دلمان نمی‌خواهد مردم به زحمت بیفتند و یا اینکه اهالی دیگر قادر به رونق دامداری و کشاورزی در این مناطق نیستند.

یوسفیان ملا گفت: باتوجه به اینکه تمامی کانال‌های انتقال آب در داخل سد هراز به پایان رسیده و فقط دیواره سد مانده که با تلاش و جدیت وزارت نیرو و تمام توسط پیمانکاران و امور آب استان و پیگیری‌های فرماندار در دست اقدام است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی افزود: به زودی شاهد آبگیری سد خواهیم بود و با شروع به کار این سد که حدود ۴۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی گفت: باتوجه به اینکه هرموقع مشکل آب کشاورزی داشتیم مقدار ۵ تا ۷ میلیون متر مکعب از آب سد لار را باز می‌کردند و مشکلات کشاورزان تا حدودی حل می‌شد، اما با شروع به کار سد هراز حدود ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت آن جمع می‌شود.

وی افزود: مردم شهرستان آمل و ۵ شهر دیگر از جمله: فریدونکنار ـ. بابلسر ـ. سرخرود ـ. محمودآباد و چمستان (نور) از آب این سد استفاده می‌کنند و حتی آب کشاورزی به کردکوی نیز قابل انتقال است.

نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمام تلاش ما چه در کاراحداث سد و چه در طرح‌های دیگر این بود که از فاینانس خارجی استفاده نکنیم، چون اگر این کار را می‌کردیم مردم آمل و مسافرانی که جهت تردد می‌بایست از جاده زیبا و کوهستانی هراز عبور می‌کردند مبالغی را پرداخت می‌کردند برای همین تا الان ایستاده ایم و هیچ وقت نمی‌خواهیم که به مردم فشار بیاید و متحمل هزینه شوند.

انتهای پیام/آ

شهرهای جدید در آمل راه اندازی می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.