سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح نخستین مرکز غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال خراسان جنوبی

نخستین مرکز غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال خراسان جنوبی در بیرجند افتتاح شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم افتتاح اولین پایگاه غربالگری دائمی شنوایی کودکان پیش از دبستان گفت:نخستین مرکز غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال با حضور مسئولان استانی افتتاح شد که قرار است در مرحله اول اجرای این طرح هزار و ۹۵۰ کودک ۳ تا ۵ سال در ۴۷ مهد شهری و حاشیه در شهرستان بیرجند غربالگری شنوایی شوند.

وی با بیان اینکه در مهدهای حاشیه شهرستان بیرجند تمامی مراحل رایگان است،افزود: از جمله برنامه‌های بهزیستی استان حرکت به سمت الکترونیکی شدن فعالیت‌ها است تا مراجعه کنندگان بتوانند خدمات خود را سریع‌تر وآسان‌تر دریافت کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به افزایش آمار معلولان ناشی از تصادفات،گفت:تصادفات در مدت کوتاهی آمار جامعه معلولان استان را افزایش می‌دهد.

وی شایع‌ترین اختلال مادرزادی، اختلال در حس شنوایی دانست و افزود: بهزیستی با توجه به راهبردهای خود در زمینه پیشگیری از آن ها برنامه‌ریزی کرده است که سه راهبرد در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده و از مهمترین آن می‌توان به توانمندسازی جامعه هدف و توسعه خدمات پیشگیرانه اشاره کرد.
انتهای پیام/ب

اجرای طرح غربالگری شنوایی در 47 مهد خراسان جنوبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.