سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور پررنگ خراسان جنوبی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی خراسان جنوبی از حضور پررنگ استان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبرداد.

عربی،معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌ فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ گفت: خراسان جنوبی در تمامی زمینه های تخصصی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که از تاریخ 3 لغایت 6 بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللـی تهران برگزار می شود ،حضور پررنگ خواهد داشت.


وی افزود: خراسان جنوبی در بخش های گردشگری کودک، گردشگری سلامت، گردشگری هنری و اقوام با برپایی سیاه چادر عشایری، گردشگری الکترونیک، طبیعت گردی، بوم گردی ،هتل داری و آژانس های مسافرتی و گردشگری حضور موثر خواهد داشت.


معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه بین الملـلی گردشگـری تهران بهترین فرصت برای معرفی قابلیت های متنوع عرصه گردشگری استان است،گفت:شهرستان سرایان با حضور موثر خود نسبت به استقرار افلاک نما، طراحی غرفه استان بصورت خانه قدیمی و راه اندازی ورکشاپ های صنایع دستی در رشته های چادر شب بافی و آهنگری سنتی اقدام به معرفی گونه های گیاهی و جانوری کویر خواهد کرد.

عربی افزود:گروه آیینی این استان در ایام برگزاری نمایشگاه با اجرای موسیقی مقامی و بازی های بومی و محلی به هنرنمایی خواهند پرداخت و بخشی از آداب ورسوم خراسان جنوبی را نیز به نمایش خواهند گذاشت.


وی گفت:در بخش گردشگری کودک برنامه های متنوع با همکاری موزه عروسک استان از قبیل برگزاری کارگاه عروسک سازی، نقاشی و سفالگری پیش بینی شده است و عروسک های روستای تاجمیر شهرستان سربیشه که به ثبت ملی رسیده اند نیز به نمایش گذاشته می شود.


معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: در بخش گردشگری سلامت مجتمع آب درمانی هلال شهرستان فردوس حضور خواهد داشت تا فرصت های موجود استان در این زمینه را معرفی کند.


عربی افزود:در بخش هتلداری، هتل عماد نظام شهرستان فردوس و در بخش آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، دفتر خدمات مسافرتی دلارام سفر این شهرستان حضور خواهند داشت.


وی گفت: بخش سالن بوم گردی و طبیعت گردی نیز بر عهده شهرستان طبس همراه با راه اندازی غرفه مناسب که بیانگر نوع معماری و آداب و رسوم منطقه و ارائه پکیج برنامه های جذب مسافر است.


معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی افزود:در بخش گردشگری اقوام نیز با همکاری بسیار موثر اداره عشایر شهرستان بشرویه، عشایر غیور این شهرستان سیاه چادر بر پا خواهند کرد و برنامه های متنوع پخت نان لواش سنتی، ارائه محصولات محلی و صنایع دستی و معرفی آیین های بومی اجرا خواهد شد.


عربی گفت:با توجه به غنای خوراکی های محلی استان خراسان جنوبی و حضور افراد توانمند در این عرصه غرفه ای برای این منظور در نمایشگاه مذکور در بحث گردشگری غذا در نظر گرفته شده است که علاوه بر معرفی و ارائه غذاهای محلی خراسان جنوبی، دمنوش ها، شربت ها و فرآورده های محصولات راهبردی استان نظیر زرشک، زعفران و عناب با برند سازی و بسته بندی های متنوع و گیاهی ارائه خواهد شد.


وی با بیان اینکه برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، کلیپ های معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان های استان نیز به صورت دوزبانه در ویدیو وال به نمایش گذاشته می شود،افزود: در راستای گردشگری الکترونیک نیز اپلیکیشن گردشگری استان به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.
انتهای پیام/ب


یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.