سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

براساس شاخص PSI؛

هوای اهواز برای گروه های حساس ناسالم است

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای اهواز را برای گروه های حساس ناسالم اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، هوای اهواز براساس شاخص PSI در شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان، امروز دوشنبه شاخص میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، برابر 106 گزارش شده است.

دیروز یکشنبه بر اساس آمار مرکز کنترل کیفیت هوای اداره کل محیط زیست خوزستان شاخص میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، برابر 163 و میزان ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون امروز در اهواز را 116اعلام بود که هوای اهواز را در وضعیت ناسالم ثبت کرد.

ستاد بحران استان نیز به دلیل وارونگی دما و بالا بودن میزان آلایندگی مدارس شهرستان های اهواز و کارون را در 2 نوبت صبح و عصر را در روز یکشنبه تعطیل اعلام کرد.

دستگاه های پایش هوای سازمان حفاظت محیط زیست پنج شاخص مورد نظر سازمان جهانی بهداشت (شاخص PSI) را که به آلاینده های پایه تعبیر می شود (شامل مونوکسیدکربن، ترکیبات اکسیدهای ازت، اکسیدهای گوگرد، ازن و ذرات معلق) اندازه گیری می کند. در صورتی که این شاخص کمتر از 50 باشد، هوا در شرایط پاک؛ در صورتی که بین 50 تا 100 باشد هوا در شرایط ناسالم برای گروه های حساس، در صورتی که بین 100 تا 150 باشد ناسالم برای همه گروه های سنی؛ در صورتی که بین 200 تا 300 باشد بسیار ناسالم و در صورتی که بیش از 300 باشد شرایط هوا خطرناک ارزیابی می شود.

انتهای پیام/گ

هوای اهواز برای گروه های حساس سالم نیست

برچسب ها: محیط زیست ، آلودگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.