سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات گوجه فرنگی به قطر آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی دیر استان بوشهر گفت: نخستین بار صادرات گوجه فرنگی از بوشهر به کشور قطر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  عیسی محمددوست مدیر جهادکشاورزی دیر استان بوشهر افزود: محصول گوجه فرنگی خارج از فصل دیر تاکنون از راه زمینی به کشور‌های عراق و افغانستان صادر می‌شد، اما امسال برای نخستین بار صادرات این محصول از طریق دریا به کشور قطر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای گوجه فرنگی و حمایت از کشاورزان از زمان برداشت امکان صادرات این محصول به خارج از کشور از جمله کشور‌های عراق، افغانستان و قطر فراهم شده است.

محمد دوست بیان کرد: سطح زیر کشت گوجه فرنگی در سال زراعی جاری در این شهرستان پنج هزار و ۳۰۰ هکتار است که پیش بینی می‌شود ۲۴۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان دیر اظهار داشت: از ابتدای برداشت محصول گوجه فرنگی تاکنون ۵۰ درصد محصول در این شهرستان برداشت شده که ۱۰ هزار تن از این محصول به خارج از کشور صادر و مابقی در بازار‌های داخلی به مصرف رسیده است.

وی در ارتباط با میزان خرید کارخانه‌های تولید رب گوجه فرنگی افزود: کارخانه‌های رب گوجه فرنگی نیز روزانه ۱۰ تن گوجه از کشاورزان این شهرستان خریداری می‌کنند.

محمد دوست یادآورشد: شهرستان دیر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل است که ۱۰ هزار کشاورز بصورت فصلی و دائم در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

گوجه فرنگی خارج از فصل در مرداد و شهریور هر سال در استان بوشهر کشت و در ماه‌های آذر و دی برداشت آن آغاز می‌شود و تا اردیبهشت سال بعد ادامه دارد.

فصل کشت و برداشت گوجه فرنگی در دیگر نقاط کشور فصل‌های بهار و تابستان است.

انتهای پیام/ف

آغاز صادرات گوجه فرنگی از دیر بوشهر به قطر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.