سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خریدوفروش و توزیع کالای ملوانی در سطح استان آزاد است/سهم ته لنجی های هرمزگان به 6 بار در سال رسید

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: خریدوفروش و توزیع کالای ملوانی در سطح استان آزاد است و کالایی که مازاد بر سهمیه ملوانی باشد به‌صورت تجاری محسوب می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان در جلسه توجیهی و بررسی آخرین وضعیت اجرای آیین‌نامه کالاهای ملوانی شرق هرمزگان گفت: ساحل‌نشینان به‌هیچ‌عنوان قاچاقچی نیستند وبا باز شدن  راه صادرات و واردات بازشده باید در چهارچوب قوانین این امور صورت گیرد.

وی گفت: خریدوفروش و توزیع کالای ملوانی در هرمزگان آزاد بوده و کالای مازاد بر سهمیه ملوانی به‌صورت تجاری محاسبه می‌شود.

عزیز اله کناری گفت: استان هرمزگان علی‌رغم داشتن چندین گمرک و بنادر متعدد، وضعیت تجارت دریایی آن مناسب نیست.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری هرمزگان طول سواحل استان را ۲ هزار و ۲۴۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: طول سواحل هرمزگان ۳ برابر طول سواحل شمال کشور است.

وی، گمرک تیاب را جزء قدیمی‌ترین گمرکات استان دانست و گفت: باید وضعیت بنادر کوچکی مانند تیاب و کوهستک رونق پیدا کنند.

کناری به آیین‌نامه ملوانی نیز اشاره کرد و افزود: دیدگاه استانداری و دستگاه‌های مرتبط با تجارت دریا تا جایی که ممکن است نگاه پیشگیرانه است نه مقابله.

این مقام مسئول تعداد گمرکات استان را ۲۵ گمرک دانست گفت: گمرکات شرق هرمزگان باید بتوانند اجرای این آیین‌نامه را به‌صورت پایلوت در سطح استان دنبال کنند تا شاهد اجرای این آیین‌نامه در سطح ملی باشیم.

وی گفت: ساحل‌نشینان به‌هیچ‌عنوان قاچاقچی نیستند و الان که راه صادرات و واردات بازشده باید در چهارچوب قوانین این امور صورت گیرد.

کناری با اشاره به جزئیات آیین‌نامه ملوانی، افزود: هر ملوان در طول سال می‌تواند ۶ بار به میزان هر نوبت ۱۰۰ میلیون ریال به‌عنوان ته لنجی واردات داشته باشد.

یکی از ملوانان در این جلسه نسبت به اعتراض میزان ته لنجی در هرمزگان، گفت: میزان ته لنجی در هرمزگان نسبت به سایر مرزهای کشور بسیار ناچیز است.

وی افزود: یک ملوان طبق اعلام مسئولان فقط سالی ۶ نوبت می‌تواند واردات داشته باشد و خودتان قضاوت کنید ۱۰ میلیون ته لنجی چقدر می‌تواند سود داشته باشد که هزینه دوماهه یک خانواده را فراهم کند.

این جلسه با حضور جمعی از ملوانان شرق هرمزگان و مدیران دولتی مربوط به تجارت دریا برگزار شد.

انتهای پیام/ز

 جزییات قوانین جدید خریدوفروش کالای ملوانی در سطح استان هرمزگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.