سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افشاگری خبرگزاری «آذرتاج» درباره عکس‌ها و فیلم‌های ساختگی منتسب به اغتشاشات ایران

خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان در گزارشی درباره واقعیت‌های مربوط به چند عکس و ویدئوی جعلی منتشرشده در زمان ناآرامی‌های ایران افشاگری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان موسوم به «آذرتاج» در گزارشی کاملا متفاوت با رویکرد خبررسانی این خبرگزاری در برهه اغتشاشات ایران، نوشت: «بررسی اغتشاشات اواخر دسامبر در چند شهر ایران ادامه دارد. ویدئوها و عکس های به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نظیر «فیسبوک» و «توییتر» در زمان اغتشاشات بررسی شده‌اند. در این بررسی ها، موارد جالبی روشن شده که خیلی تامل برانگیز است و نشان می دهد اغتشاشات برنامه ریزی شده بوده است».

نگارنده مطلب در ادامه می‌افزاید: در زیر یکی از عکس های به اشتراک گذاشته شده از طرف کاربران محلی و خارجی، نوشته شده است؛ «دختر شجاع ایران». گویی این زن ایرانی بدون ترس از نیروی پلیس که برای برهم زدن اعتراض تلاش می کنند، به پلیس ها حمله می کند. با انتشار این قبیل عکس ها در شبکه های اجتماعی به جوانان این الگو ارائه می شود که «این زن از پلیس نمی ترسد، شما هم نترسید، به پلیس حمله کنید و به خواسته تان برسید». این نوع استفاده از شبکه های اجتماعی در هر کشوری، چیزی جز برهم ثبات نیست». این گزارش می‌افزاید: «در بررسی این عکس مشخص شده است که این عکس متعلق به صحنه ای از فیلم سینمایی "قلاده‌های طلا" است که فیلمی ساخت ایران است. از این صحنه فیلم، عکس گرفته شده و برای مقاصد خرابکاری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است».

در ادامه گزارش آمده است: در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی با عنوان «در ایران پلیس هم گرسنه است، مردم هم گرسنه هستند»، منتشر شده است که نشان داده می شود گویا پلیس به هنگام برهم زدن اغتشاشات با استفاده از فرصت از مغازه سرقت می کند. این ویدئو نیز به طور جدی بررسی شده و معلوم شده است که بر پشت لباس نیروی پلیسی که دزدی می کند، کلمه «پلیسیا» نوشته شده است. اما، بر روی لباس فرم پلیس ایران چنین کلمه ای نوشته نمی شود. مشخص شده است که این واقعه در مکزیک روی داده است. در واقع تصویر از یک نیروی پلیس در شهر «مکزیکو» به هنگام تلاش برای متفرق کردن اعتراض کنندگان، در زمان سرقت تلفن همراه از مغازه، در دوربین مدار بسته ضبط شده است.

گزارش آذرتاج می‌افزاید: «یکی از سایت هایی که تبلیغات دروغ علیه ایران منتشر می کند نیز عکس زنی را که در اغتشاشات مصر کشته شده و غرق در خون است، منتشر کرد. حال آنکه این عکس نیز هیچ ارتباطی به ناآرامی‌های ایران ندارد. همانطور که مشاهده می شود در دوره کنونی، پیشرفت اینترنت و فناوری های نوین، امکان گسترده ای برای جعلیات نیز ایجاد می کند. امروز دولت هایی که سیاست مستقل دارند و برای حفظ منافع ملی تلاش می کنند، ممکن است با این موارد مواجه شوند».

 

انتهای پیام/

گزارش افشاگرانه آذرتاج درباره عکس‌ها و فیلم‌های جهت‌دار درباره ناآرامی‌های ایران

برچسب ها: آشوب 96 ، جنگ نرم ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۶
مرگ بر سعودی ها و عادل الجبیر نامرد همش زیر سر اونهاست
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ دی ۱۳۹۶
مردم درست را از نادرست تشخیص میدهند
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
از این کارچی عایدشون میشه
ناشناس
۰۵:۵۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
لعنت به رجوی مزدور خائن
ایرج توفیقی
۰۴:۲۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
جعل و ساختن اخبار جعلی از سوی رسانه ها دهه هاست در دنیا اتفاق میافتد.و مسولین باید زودتر از اینها متوجه پلتیکهای انها را موشکافی میکردند.
ناشناس
۰۴:۲۹ ۲۵ دی ۱۳۹۶
خجالتم نمیکشن با این دروغ هاشون
سحر
۰۴:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
خدا لعنتش کنه
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۵ دی ۱۳۹۶
مرگبرامریکا
احمد
۰۱:۱۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
لعنت بر انهایی که این کار ها رو انجام میدند
ناشناس
۰۰:۵۸ ۲۵ دی ۱۳۹۶
مرگ بر ضد انقلاب