سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

30 دی ماه؛

آخرین مهلت برای بیمه محصولات کشاورزی اعلام شد

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان گفت: آخرین مهلت برای بیمه محصولات کشاورزی استان در سال زراعی 97-96، 30 دی ماه سال جاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آلاله، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه 30 آذر ماه سال جاری آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی در نظر گرفته شده بود، بیان داشت: بنا بر پیشنهاد صندوق بیمه محصولات کشاورزی، این فرصت به مدت یک ماه و تا 30 دی ماه تمدید شد تا کشاورزان استان بتوانند به بیمه محصولات خود اقدام نمایند.

وی به خشکسالی شدید و بی سابقه طی 47 سال گذشته در استان خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی، تنش آبی شدید و احتمال وارد شدن خسارت به کشت و زرع، از کشاورزان خوزستان تقاضا داریم نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام نمایند تا بتوانند با حمایت از این قشر زحمتکش ضریب امنیت غذایی کشور را افزایش دهند.

آلاله با بیان اینکه از مجموع 380 هزار هکتار اراضی گندم آبی در سال زراعی جاری در استان، کم تر از 40 درصد سطح اراضی گندم آبی زیرپوشش بیمه ای قرار گرفته، اذعان کرد: در هیچ سالی سطح پوشش بیمه ای گندم آبی به این میزان نبوده است.

مدیرصندوق بیمه محصولات کشاورزی استان خوزستان، تنها راه حمایت قانونی و موثر دولت از بخش کشاورزی را بیمه محصولات کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: 70 درصد حق بیمه محصولات کشاورزی را دولت و 30 درصد را کشاورزان پرداخت می نمایند.

این مقام مسئول، پرداخت نکردن خسارت های بیمه کشاورزان در سال زراعی گذشته را علت و انگیزه اصلی کم رغبتی کشاورزان برای بیمه محصولات زراعی شان در سال جاری دانست و تصریح کرد: مطالبات بیمه کشاورزان در سال زراعی 96- 95 حدود 700 میلیارد ریال است که هم اکنون در حال پیگیری برای پرداخت مطالبات از سوی دولت هستیم.

به گفته محمد آلاله، در سال زراعی جاری در مجموع حدود 250 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان زیر پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته اند، در حالیکه در سال زراعی گذشته این میزان حدود 730 هزار هکتار بود.

انتهای پیام/گ

اعلام آخرین مهلت بیمه محصولات کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.