سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

پلیس طومار باند حرفه اي فروشنده خودروهاي مسروقه را در هم پیچید

فرمانده انتظامی استان اصفهان از شناسایی و دستگیری باندی خبر داد که به صورت كاملاً حرفه اي و پيچيده خودروهای مسروقه مدل بالا را با هويت جعلی مي فروختند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار "مهدي معصوم بيگي گفت: در پي وقوع سرقت خودروهاي پژو پارس، 405 ، مزدا و پرايد در شهر اصفهان ، يك تيم مجرب از كارآگاهان پليس آگاهي تشكيل شد و با كار علمي و تخصصي توانستند اعضاء دو باند سرقت خودرو را به همراه مالخران شناسايي و  درعملياتي پيچيده دستگير كنند.

وي با بيان اينكه يكي از اين باندها در زمينه سند نمره كردن خودروها فعال بود بيان داشت: متهمان پس از سرقت خودروهاي مدل بالا ، باخريد خودروهاي تصادفي  و استفاده از سند خودروهاي تصادفي مشابه ، خودروهاي مسروقه را به اصطلاح سند نمره می کردند و با هويت جعلي به افراد ديگر مي فروختند كه تاكنون 22 دستگاه خودرو مسروقه با سند جعلي شناسايي و از دست خريداران خارج شد که آماده تحويل به مالباختگان است.

فرمانده انتظامي استان اصفهان از كشف دستگاه «هك» شماره شاسي و موتورخودرو همچنین دستگاه ICU كه سارقان براي ارتكاب عمل مجرمانه خود از آن استفاده مي كردند در مخفيگاه متهمان خبر داد و گفت: همچنين اين افراد به صورت حرفه اي به شكستن قفل فرمان روشن کردن خودروهاي مدل بالا با دستگاه هاي مخصوص اقدام می كردند و به سرقت مي بردند.

سردار معصوم بيگي ادامه داد: اعضاء  باند ديگري هم كه در اين عمليات به دست كارآگاهان دستگير شدند در زمينه سرقت خودرو فعاليت مي كردند. این افراد پس از باز كردن قطعات، خودروها را اوراق شده و بلاصاحب رها مي كردند كه از اين افراد نيز 30 دستگاه خودرو مسروقه كشف شد و آماده تحويل به مالباختگان است.

فرمانده انتظامي استان اصفهان اظهار داشت: اعضاء اين دو باند (6 سارق و 2 مالخر) همگي داراي سابقه كيفري هستند كه  در مجموع 52 دستگاه خودرو مسروقه از  آنان كشف شده است.

وی به شهروندان توصيه کرد كه بايستي سامانه هاي ايمني خود را ارتقاء  دهند و از تجهيزاتي نظير قفل پدال، قفل فرمان، آژير و سوئيچ مخفي حتي الامكان از پارکینگ های عمومی براي پارك خودروها استفاده كنند و در مکان های كم نور و خلوت پارك نكنند.

سردار معصوم بيگي در خصوص خريد خودرو مسروقه نيز هشدار داد و گفت: مردم براي اينكه از مسروقه بودن خودرویي كه قصد خريد آن را دارند مطلع شوند حتماً قبل از هر معامله اي با مراجعه به يكي از مراكز پليس استعلام های لازم را دريافت كنند تا مشكلي براي آنان پيش نيايد.

 

انتهای پیام/م

 

انهدام باند سارقان خودرو

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.