وی با بیان اینکه تمامی کشورها روند تکمیل حملونقل ریلی خود را تسریع دادهاند، گفت: دولت باید هر چه سریعتر اعتبارات لازم برای تکمیل راهآهن زاهدان به چابهار را تکمیل کند و بتواند مناطقی را که دسترسی به این شبکه نداشتهاند پوشش دهد.
کیانپور با اشاره به کاهش بودجه این بخش، تصریح کرد: جهت جبران کمبود بودجه در این بخش برداشت از صندوق توسعه ملی را مجاز کردهایم و بخش دیگر نیز توسط بخش خصوصی تکمیل میشود.
عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه دولت باید یارانه بخش حملونقل ریلی در حوزه مسافری را به موقع پرداخت کند، گفت: باید در این صنعت دولت زیرساختها را ایجاد و بخش خصوصی فعال شدن بهرهبرداریها را برعهده بگیرد.
وی با بیان اینکه بسیاری از شرکتهای مسافری ریلی با زیانهای زیادی در این حوزه روبهرو شدهاند، افزود: گسترش حملونقل حومهای و پرداخت هزینهها در غالب یارانه میتواند بخشی از این زیانها را جبران کند.
کیانپور با بیان اینکه حجم استفاده از ریل در کشور به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی کاهش یافته است، اذعان داشت: زمانی میتوانیم این صنعت را گسترش دهیم که بخش خصوصی را از طریق توجیه اقتصادی در این صنعت فعال کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه هزینه سوخت در کشور ارزان است، گفت: با افزایش هزینههای سوخت بسیاری از مسافران به سمت حمل و نقل عمومی گرایش پیدا میکنند و این خود میتواند زمینهساز گسترش حمل و نقل عمومی در کشور باشد.
وی در پایان گفت: ضریب ایمنی در صنعت سبز حملونقل عمومی بسیار بالاست و باید بتوانیم در این صنعت میزان جابهجایی مسافران را به دو برابر افزایش دهیم.
انتهای پیام /