سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دادستان عمومی وانقلاب کرمان؛

ریشه 80درصد جرائم مسائل اقتصادی است

دادستان عمومی وانقلاب کرمان گفت: 80درصد جرائم وگرفتاری های مردم ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان نقل روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، دادخدا سالاری در نشست با گرفتاران بانکی بخش تولید با بیان اینکه ریشه وقوع ۸۰ درصد جرائم، مسائل اقتصادی است گفت: برای کم کردن چرخه جرم در استان، راهی به جز رونق تولید، ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم نداریم.


وی بستر حرکت بانک‌ها را موجب تحت فشار قرار گرفتن تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی دانست و اظهار کرد: بخش صنعت در کشور ما پشتیبان و حامی ندارد و به تولیدکننده به عنوان یک فرد سوداگر و تضییع کننده اموال بیت المال نگاه می‌شود.

سالاری با بیان اینکه اقتصاد کشور ضعف ساختاری و بنیادی دارد و تکلیف ما در عرصه اقتصاد نامشخص است به طرح چند سئوال در این رابطه پرداخت و افزود: در کشور ما دولت حاکم است یا تاجر؟ دولت حامی فعالان اقتصادی است یا رقیب و دشمن آنها؟ بانک‌ها برای سوادگری و جلب منفعت بیشتر ویادر حمایت از عرصه تولید و اشتغال فعالیت می‌کنند .

دادستان عمومی و انقلاب کرمان با اشاره به اینکه در جامعه ما گاهی سازمان‌های حاکمیتی با وجود برخی قوانین به جای گره گشایی گره ایجاد می‌کنند گفت: سازمان‌های عمومی در خدمت فعالان اقتصادی هستند یا مانع حرکت آنها؟ ابزار حاکمیتی تسهیل کننده امور فعالان اقتصادی است ویا بازدانده آنهاست؟

وی اظهار کرد: تولیدکننده به عنوان قوه محرکه جامعه، بی دفاع و بی پناه است و حامی ندارد و از سوی دیگر هیچ حقی برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته نشده است.

سالاری به ضعف موجود در ابزار‌های حاکمیتی اشاره و تصریح کرد: در کل کشور جهتگیری همه ابزار‌های حاکمیتی از جمله نیرو‌های نظارتی، سازمانی و حتی قضات به بهانه تضییع نشدن اموال بیت المال، در راستای حمایت از بانک هاست.

انتهای پیام/ح

مسائل اقتصادی ،منشا80درصد جرائم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.