سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان خبر داد؛

اقدامات لازم برای استقرار پایه دوازدهم در مدارس همدان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان از اقدامات لازم برای استقرار پایه دوازدهم در مدارس استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ احمدی مقیم،معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان گفت: با استقرار پایه دوازدهم در مدارس، ۳۵ درصد بیش از گذشته به فضا، کلاس و تجهیزات در رشته‌های مهارتی نیازمند هستیم که باید نیازها تا سال آینده تأمین شود.

  وی با بیان این که آنچه تاکنون مشخص شده به تعداد زیادی نیروی انسانی و فضای آموزشی نیازمندیم، افزود: این میزان در بخش فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش بیشتر به چشم می‌خورد؛ چراکه در این رشته‌ها باید تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشیم.

 عباس احمدی مقیم گفت: در سال‌های گذشته کارآموزان در رشته‌های فنی فقط تا دو سال مهارت‌های لازم را فرامی‌گرفتند، اما با نظام جدید کارآموزان تا سه سال باید آموزش‌های لازم را بیاموزند.

  وی تصریح کرد: با استقرار پایه دوازدهم و اجباری کردن این پایه تحصیلی، حدود 35 ساعت درس در نظر گرفته شده و حدود 50 درصد دانش‌آموزان نیز به این پایه اضافه می‌شوند.

   احمدی مقیم با اشاره به اختلاف 11 ساعته درس پیش دانشگاهی با پایه دوازدهم، گفت: همه عوامل نیازمند نیروی انسانی و فضای آموزشی است که باید به آنها توجه شود.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در خصوص تأمین نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی اظهار داشت: طبق برنامه ششم توسعه، تا پایان این برنامه 50 درصد دانش‌آموزان باید دانش‌آموخته فنی ‌و حرفه‌ای  و کاردانش باشند که تاکنون 37 درصد دانش‌آموزان استان همدان در این حوزه  تحصیل کردند.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان با بیان این که تلاش داریم تا تعداد بیشتری از دانش‌آموزان به سمت رشته‌های مهارتی سوق داده شوند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشته‌های مهارتی در بین خانواده‌ها و دانش‌آموزان با اقبال خوبی روبروست و ما هم به دنبال جذب افراد هستیم.

انتهای پیام/ ش

استقرار پایه دوازدهم در مدارس استان همدان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.