سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخالفت جنبش حماس با حل موضوع فلسطین در ازای دریافت بخش‌هایی از شبه جزیره سینا

یکی از مقامات حماس از مخالفت این جنبش با سناریوهای آمریکا درباره حل و فصل مسئله فلسطین در مقابل دریافت بخش‌های از شبه جزیره سینا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه القدس، سامی ابو زهری -- از مقامات جنبش حماس -- در پیام توئیتری نوشت: سخن گفتن از سناریوهای آمریکا برای حل و فصل مسئله فلسطین در مقابل دریافت بخش‌هایی از شبه جزیره سینا،‌ کاملا مردود و غیرقابل قبول است.

ابو زهری با تاکید بر موضع حماس در مخالفت با هر گونه خدشه وارد شدن به اراضی مصر گفت همانطور که مخالف کوتاه آمدن از سرزمین فلسطین هستیم، با هر گونه آسیب رسیدن به اراضی مصر هم مخالفیم.

ابو زهری همچنین با اعلام مخالفت این جنبش با هر گونه «امید دوباره به نقش آمریکا» تاکید کرد هر گونه توافقی که به زیان مقدسات و مسئله فلسطین باشد موفقیت آمیز نخواهد بود.

این سخنان پس از آن مطرح شد که روزنامه هاآرتص نوشت چهار مقام سابق آمریکایی تاکید کرده اند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در سال 2014 طرح سیاسی به دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد کرد. اسرائیل بر اساس این طرح، اقدام به الحاق شهرک های ساخته شده در اراضی کرانه باختری رود اردن می کند و در مقابل فلسطینی ها به بخش هایی از شمال سینا نزدیک نوار غزه دست می یابند.

این روزنامه به نقل از مقامات سابق آمریکایی نوشت نتانیاهو به رئیس جمهور وقت و جان کری وزیر امور خارجه وقت آمریکا گفته بود، تصور می کند عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر با این طرح موافقت خواهد کرد.

انتهای پیام/

رد پیشنهاد آمریکا درباره مذاکرات سازش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.