سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر ایجاد قرصت های شغلی

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: از مسئولان می‌خواهیم تا فرصت‌های اشتغال را در استان فعال کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: استان قزوین، استانی صنعتی، کشاورزی و دانشگاهی است که صاحب دانشمندان جوان و نیرو‌های فعال و انسان‌های غیرتمندِ اهل کار و کوشش است و با این همه ظرفیت خداوند حجت را بر مسئولان تمام کرده و از آن‌ها می‌خواهیم تا فرصت‌های اشتغال را در استان فعال کنند.

وی اضافه کرد: نیروی کار و بستر ایجاد اشتغال در استان قزوین بسیار وجود دارد و فقط یک مدیریت با تدبیر و دلسوزانه می‌تواند این بستر‌های کار و انسان‌های غیرتمند و فارغ التحصیلان را به میدان آورده و مشکلات را از پیش روی استان کنار بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: این‌ها خواسته‌های مردم است و دشمن می‌خواهد از این خواسته‌های به حق مردم سوء استفاده کند و مسئولان با کار، تلاش و فراهم کردن زمینه‌های اشتغال نباید اجازه سوء استفاده را به دشمنان بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: اگر اشتغال ایجاد شود، مشکلات گرانی و وابستگی‌های به اجانب حل خواهند شد و دیگر شاهد سوء استفاده‌ها نخواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: هم مدیران و هم مردم باید قیام کنند تا با تعداد اندک مفسدان زمین خوار و مفسدان کارخانه خوار که کارخانه‌ها را با تعداد زیادی کارگر به نابودی می‌کشانند و به خاطر مطامع دنیایی کارخانه را در شرایط نامطلوب قرار می‌دهند، مبارزه کنند.

وی گفت:: مفسدانی که از مقام خود سوء استفاده می‌کنند و آن‌هایی که افراد لایق را به انزوا می‌کشانند و فرصت را برای کار و خدمت از دست آن‌ها می‌گیرند، باید از جغرافیای مدیریتی جامعه ما کنار گذاشته شوند تا مدیریت با نشاط هر چه بیشتر فعال باشد.

امام جمعه قزوین ضمن تاکید بر جدی گرفتن مسئله مدیریت آب گفت: مساله کمبود آب موضوعی است که همه باید آن را خطرناک و بحرانی تلقی کنیم، باید بدانیم که در سال جاری و در دراز مدت با کاهش ۵۷ درصدی بارندگی روبرو بودیم و نسبت به کوتاه مدت ۳۷ درصد کاهش بارندگی داشتیم.

وی با بیان اینکه دشت قزوین با دوخطر جدی روبرو است، گفت: افزایش خشکسالی و بیابانی شدن عامل افزایش ریزگردهاست که علاوه بر استان قزوین به استان‌های همجوار نیز آسیب خواهد رساند و مشکل دیگر فرونشست در دشت قزوین است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: در دشت قزوین به حدی زیر پای خود را با مکیدن زیاد آب‌های زیرزمینی خالی کرده ایم که کل دشت قزوین در حال فرونشست است و این خطر جدی برای استان ماست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت:: همه با هم و باهمدلی و وحدت توانستیم آتش فتنه‌ها را خاموش کنیم و بار دیگر قدرت و اقتدار مسلمانان و نظام مقدس جمهوری اسلامی در سراسر کشور طنین انداز شد.

وی ضمن قدردانی از حضور مردم در راهپیمایی علیه فتنه گران افزود: مردم در مقابل فتنه غیرت نشان دادند و وقتی مشاهده کردند پرچم جمهوری اسلامی ایران که نام مقدس خداوند بر آن نقش بسته است، به آتش کشیده می‌شود و فتنه گران به ناحق خون می‌ریزند، غیرت ایمانی و دینی آرامشان نگذاشت و اجازه ندادند آن روند شیطانی، استکباری و صهیونیستی ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: این حضور مردم بود که نقشه‌های استکبار جهانی و سعودی‌های تکفیری- وهابی و منافقین را مانند عملیات مرصاد و جنگ تحمیلی یک بار دیگر نقش بر آب کرد و سر همه آن‌ها مانند گذشته به سنگ خورد.

خطیب نماز جمعه قزوین اضافه کرد: عده‌ای از منافقان داخلی خواب‌های خود را برای دشمنان انقلاب در خارج از کشور تعریف می‌کنند و استکبار جهانی با این خواب‌ها گمان می‌کند که می‌تواند انقلاب ما را سرنگون کند؛ اما با مشاهده واقعیت‌های جامعه ما خاطرات شکست‌های پی در پی در طول تاریخ انقلاب، برایشان زنده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت:: تا امروز هرکجا مسئولان، سخنان امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب را جدی نگرفته اند، متضرر شده ایم و هر کجا فرمان رهبر را امتثال کردیم، موفق شدیم.

وی گفت:: باز هم جا دارد که گوش به فرمان رهبری باشیم و امروز که ایشان بر اهمیت اقتصاد مقاومتی تأکید می‌کنند، بدانیم که تنها راه چاره برای نجات کشور، اقتصاد مقاومتی و توجه به این عرصه مهم است.

امام جمعه قزوین گفت:: رهبری فرمودند: به آمریکایی‌ها و متحدانشان اعتماد نکنید و باید باور کنیم که اعتماد به دشمنان جز خسارت، شکست، زیان و مشاهده رفتار منافقانه از آن‌ها چیزی برای ما به بار نیاورده و نخواهد آورد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع برجام گفت: زمانی که نامی از برجام مطرح می‌شود تمام خسارت‌های آن در حوزه‌های مختلف اقتصادی، دانشگاهی و فناوری‌های هسته‌ای تداعی خواهد شد.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: امریکایی‌ها مدیریت این بحران به نام برجام را به دست گرفتند و چهار سال دولت یازدهم وقت خود را به این موضوع اختصاص داد که صدمات زیادی به کشور وارد آورد.

این خطیب نمازجمعه افزود: امروز همه مردم و حتی دولتمردان نیز معترف هستند که نباید به امریکا اعتماد می‌کردند؛ زیرا آن‌ها خیر و خوبی برای ما نمی‌خواهند بلکه بدبختی و شکست را برای ایران اسلامی آرزو می‌کنند.

وی گفت: در دوره دوم دولت موجود آمریکایی‌ها مساله برجام را به اروپایی‌ها منتقل کردند و گویا قرار است در مساله برجام در این دوره با اروپایی‌ها در این بازی نامتوازن، شیطانی، فریبنده و خسارت بار وقت تلف کنیم.

انتهای پیام/

 

خطبه های نماز جمعه قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.