سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشديد نظارت بر بازار همدان در ماه های پايان سال

استاندار همدان بر لزوم تدابیر دستگاههای مسئول و بازرسان برای کاهش مشکلات مردم و جلوگيری از افزايش بي رويه قيمت ها و تشدید نظارت ها در ماه های پايانی سال خبر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان،محمدناصر نيکبخت استاندار همدان در ستاد تنظيم بازار استان همدان با بيان اينکه خدمت ‌رسانی به مردم بايد با بهترين کيفيت و مطلوب‌ ترين شکل ممکن انجام شود افزود: مسئولان برای جلوگيری از تضييع حقوق مردم بايد در کنترل و نظارت بر بازار نهايت دقت و حساسيت را داشته باشند.

وي اضافه کرد: بازرسی ها بايد تشديد و تعداد آنها افزايش يابد و در کنار رعايت حقوق مصرف‌کننده، حقوق توليد‌کننده و بازاريان نيز بايد مدنظر قرار گيرد و در صورت توجه به حقوق اين سه قشر، بازاری سالم و به دور از تنش را خواهيم داشت.

وي بر لزوم گره‌گشايی از واحدهای  توليدی استان تاکيد کرد و گفت: هرمسئولی که در حل مشکلات توليد کنندگان کوتاهی کند، مورد بازخواست قرار مي‌ گيرد و با آنها برخورد قاطع می شود.

استاندار همدان ادامه داد: سازمان جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان بايد کارشناسانی براي تحليل وضعيت بازار داشته باشند و اين کارشناسان بايد شرايط بازار را تحليل کنند و نتايج را گزارش دهند.

رئيس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نيز گفت: بر اساس مصوبه دولت تا پايان فرودين‌ماه سال آينده، هيچ‌گونه افزايشی در قيمت کالاهای مختلف در کشور نخواهيم داشت.

عليرضا شجاعی با بيان اينکه در ماه‌های اخير قيمت لبنيات در استان 9 درصد افزايش يافته افزود: با توجه به مصوبه حاضر، افزايش قيمت آن لغو و به قيمت قبلی برگردانده خواهد شد.

وي اضافه کرد: افزايش قيمت ها در ماه های آبان و آذر ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزايش داشته و تخم‌مرغ در شرايط خاص با افزايش 44.2 درصدي بيشترين ميزان افزايش و قند و شکر با منفي 1.9 درصد کمترين ميزان تغيير قيمت را داشته است.

گفتنی است با افزايش قيمت تخم مرغ ، هفته گذشته استاندار همدان به دستگاه هاي نظارتي دستور بازرسي‌های مضاعف را داد و اعلام کرد که هيچ مديری حق ندارد بدون اجازه من از استان خارج شود.

در جلسه ستاد تنظيم بازار هفته گذشته همدان، مقرر شد تعزيرات حکومتی، سازمان صنعت و معدن و تجارت، جهادکشاورزی و اتاق اصناف گشت‌های سيار را فعال کنند و به تمام فروشگاه‌های سطح شهر سرکشی داشته باشند.

انتهای پیام/د.ا

نظارت بر بازار همدان در ماه هاي پايان سال تشديد شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.