سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار فرماندار جهرم به باغداران برای حفظ مرکبات

فرماندار جهرم در خصوص برودت هوا و تلاش باغ‌داران برای حفظ مرکبات هشدار داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ذبایحی رئیس هواشناسی تحقیقات کشاورزی جهرم با اشاره به کاهش دمای هوا در جهرم و تجربه ۳ درجه برودت زیر صفر هوا گفت: به دلیل طولانی‌ترشدن ساعات برودت هوا، ضروری است تمهیدات لازم برای شب‌های آینده ه. اندیشیده شود.

فرماندار جهرم نیز با هشدار به باغ‌داران برای خودداری از آتش‌زدن لاستیک و آلودگی هوا بیان کرد: از این پس گشت‌های مشترک با حضور بازرسان جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی برای بازرسی از باغ‌هایی که با آتش‌زدن موادی، چون لاستیک و گازوئیل، هوا را آلوده می‌کنند، تشکیل و طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک با متخلفان برخورد می‌شود.

شهابی مدیر جهاد کشاورزی جهرم نیز با دعوت از کشاورزان و باغداران برای جلوگیری از آلودگی زیست محیطی بیان کرد: از کشاورزان و باغداران درخواست می‌شود تا در فصل سرما از سوزاندن لاستیک و چوب خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان می‌توانند برای راهنمایی و راهکار‌های جدید به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهرم مراجعه کنند، افزود: این راهکار ها‌ی متنوع شامل توری‌های پوششی، بخاری‌های نوین کم‌هزینه است که روش‌های جدید کود‌های گرمایی را در بر می‌گیرد.

شهابی تصریح کرد: استفاده از محلول‌های آنتی فراست (ضدسرما)، تقویت درختان با گوگرد‌های پتاسه و روی، آبیاری شبانه باغ ها، استفاده از پوشش توری با رنگ روشن و استفاده از پلار‌های اتوماتیک باغی از دیگر روش‌های مبارزه با سرمازدگی درختان است.
انتهای پیام/ت

هشدار فرماندار جهرم به باغ داران در خصوص حفاظت از مرکبات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.