سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۴۴ کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

در حال حاضر نزدیک به ۲۴۴ کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ؛ محمدی مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه یکی از رویکرد‌های بهزیستی حمایت از کودکان است گفت: کودکان نگهداری شده در مراکز تحت پوشش به صورت بی سرپرست و بد سرپرست و برخی نیز مجهول الهویه هستند، که قابل واگذاری نبوده و به دستور قاضی به این مراکز سپرده می‌شوند.

محمدی افزود: مراکز نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست با مشارکت بخش خصوصی و با پرداخت یارانه بهزیستی اداره می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰۷ کودک تحت پوشش حامی و خیرین هستند گفت: کودکانی که در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند با استفاده از طرح حامی به خیر مورد نظر معرفی و شماره حسابی برای آن‌ها ایجاد می‌شود که کمک‌های مالی به حساب کودکان واریز می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: در این طرح خداپسندانه معاونت مشارکت‌های مردمی مشخصات تمامی کودکان و شماره حسابی به اسم کودک ایجاد کرده و در اختیار فرد حامی قرار می‌دهد که ماهانه و یا سالانه مبلغی به حساب آن‌ها واریز نماید.

محمدی بیان کرد که در ۹ ماه نخست امسال ۱۷۰ نفر کودک که در نزد بستگان نسبی یا سببی خود زندگی می‌کنند و هیچ حامی مالی و رفاهی نداشتند، بهزیستی آن‌ها را پذیرش نموده و ماهیانه مبلغ ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به عنوان کمک هزینه رفاهی و معیشتی به حساب آنان واریز می‌نماید.

وی گفت: تعداد خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی زیاد است و این نهاد حمایتی با تشکیل کمیته شبه خانواده و با اولویت در این زمینه سعی دارد کودک را به اصلح‌ترین خانواده واگذار نماید.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان افزود: در حال حاضر بهزیستی استان زنجان دارای ۴ مرکز شبانه روزی غیر دولتی کودکان و نوجوانان و ۱ مرکز دولتی شیرخوارگاه و نوباوه گان دارد که تعداد ۶۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست را در این مراکز نگهداری می‌نماید.

 

انتهای پیام/ع

 

نگهداری ۶۰ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز نگهداری بهزیستی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.