سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نعیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران‌ستیزی در صدر برنامه‌های ترامپ است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت:در دوره ریاست جمهوری ترامپ بحث ایران‌ستیزی و ایران‌هراسی در صدر برنامه‌های آمریکا قرار گرفته است.

مصیب نعیمی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سیاست متناقض آمریکا در خصوص اینکه این کشور از اغتشاش‌های اخیر ایران حمایت کرد اما از سوی دیگر جنبش اعتراض آمیز خود را سرکوب کرده، گفت: آمریکا نسبت به تظاهرات داخلی با خشونت‌ رفتار می‌کرد و به کشتار مردم خصوصا سیاه‌پوست‌ها می‌پرداخت.

وی افزود:در دوره ریاست جمهوری ترامپ بحث ایران ستیزی و ایران هراسی در صدر برنامه‌های آمریکا قرار گرفت به طوری که می‌توان گفت این موضوع دیکته لابی صهیونیسم است به همین دلیل هرگونه طرح غیرقانونی علیه ایران، ابتدا در رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود سپس توسط آمریکا به مرحله اجرا در می‌آید.

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه نوع تعامل آمریکا و رژیم صهیونیستی براساس یک معیار بنا نشده است، تصریح کرد: سیاست آمریکا و اسرائیل به گونه‌ای است که قصد دارند جوی ضدایرانی را ترویج دهند، اما خوشبختانه با توجه به تناقض‌های موجود، افکار عمومی و حتی هم‌پیمانان آنها این روش را نمی‌پذیرند.

نعیمی با اشاره به افشاگری‌های منتشر شده درخصوص پولی که ترامپ از عربستان به منظور ترویج دشمنی با ایران گرفته، خاطرنشان کرد: آمریکا در اقدامی دیگر از شورای امنیت درخواست کرد تا برای بررسی وضعیت داخلی ایران تشکیل جلسه دهد، در حالی که کنوانسیون‌های بین‌المللی با این موضوع مخالف بودند و این درخواست آمریکا هم ربطی به مسئولیت شورای امنیت نداشت.

وی گفت: سالهاست که رژیم صهیونیستی هرگونه تظاهرات را نه سرکوب، بلکه بمباران می‌کند در حالیکه حتی یکبار هم مورد بازخواست قرار نگرفته است اما وضعیتی که در ایران اتفاق افتاد در راستای مقررات داخلی یک کشور بوده است، لذا نه تنها آمریکا بلکه هیچ کشوری حق ندارد در این باره اظهارنظر یا دخالت کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: بحث تناقض‌های آمریکا علیه ایران امر جدید و غیرمنتظره‌ای نیست البته بخش اعظمی از مردم با این تصور که آمریکا قصد دارد آنها را به فریب دیگری دچار کند، مانع از گسترش اقدامات غیرقانونی شدند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.