سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از طرح المان شهید آیت الله سعیدی در قم

طرح المان شهید آیت‌الله سعیدی در مراسمی با حضور اعضای ستاد کنگره یک هزار شهید روحانی قم در حرم حضرت معصومه(س) رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله  سعیدی،تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در مراسم رونمایی از طرح المان شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی که در سالن محراب حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه روز ۱۹ دی‌ماه مردم همیشه در صحنه قم با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند، عنوان کرد: ایشان هر ساله در این دیدار مباحث مهمی را مطرح می‌کنند که به صورت گسترده مورد انعکاس قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مجاهدت‌های روحانیون و علما باید برای همگان یادآوری شود، اضافه کرد: نخستین کنگره شهدای روحانی استان قم با برنامه‌های مختلف توانسته تا کنون به شیوه مطلوب در راستای تحقق این هدف گام بردارد.

 آیت الله  سعیدی از شهدا به عنوان چراغ راه نام برد و گفت: این افراد در امور مختلف زندگی خود نیز نسبت به خداوند متعال نگاهی متفاوت داشتند به همین علت توانستند به جایگاه رفیع شهادت برسند، این شهدا هستند که مردم را به سمت آموزه‌های دینی هدایت می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه شهدای روحانی با فدا کردن جان‌های خود مردم را به سمت فرهنگ ایثار و شهادت هدایت کردند، عنوان کرد: استفاده از نمادها و نشانه‌ها در تعالیم دینی ریشه دارد همانطور که همیشه از مسجد به عنوان مکانی برای تجمع و عبادت خداوند متعال استفاده شده است.

وی با بیان اینکه حضرت حمزه(ع) نمادی از مقاومت، شجاعت و سلحشوری بودند، تصریح کرد: نمادهای دینی در نهضت امام خمینی(ره) قابل مشاهده است اما باید این نمادها را شناسایی کنیم و در راستای حفظ آنها کوشا باشیم تا بتوانیم پیام و آموزه‌های موردنظر را زنده نگه‌داریم.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه نمادها باید گویای معنای مشخص باشند، اظهار کرد: نمادها ظرفی هستند که با استفاده از آنها می‌توانیم مردم را با حقایق تاریخ آشنا کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله سید محمدرضا سعیدی به عنوان یکی از شهدای انقلاب اسلامی همیشه در مقابل خواسته‌های مستکبران ایستادگی می‌کرد و در این مسیر نیز هیچ هراسی نداشت.

انتهای پیام/ش

طرح المان شهید آیت الله سعیدی در قم رونمایی شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.