سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت 26 هزار تولیدکننده صنایع دستی در اردبیل

26 هزار تولیدکننده صنایع دستی در اردبیل فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، کریم حاجی زاده مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود:  52 عنوان رشته صنایع دستی در این استان دایر بوده و 26 هزار تولیدکننده در اردبیل فعالیت دارند.

وی گفت: بخشی از اقتصاد استان با فعالیت هنرمندان صنایع دستی تامین می شود و اردبیل تولیدات شاخصی در رشته‌های ورنی، قلم زنی، بافته های داری و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی دارد.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین افزود: اردبیل به لحاظ قابلیت‌های تاریخی و طبیعی از توانمندی‌های گردشگری متعددی برخوردار است.

وی گفت: این استان دارای آثار باستانی از هزاره دوم میلاد و پیش از میلاد مسیح بوده و در ادامه آثار متنوعی از سلسله‌های تاریخی در گستره خود دارد.

حاجی زاده تاکید کرد: بازآفرینان استقلال و هویت ملی ایران و به عبارتی سلسله صفوی از این شهر برخاسته و آثار متعدد تاریخی را به یادگار گزارده است.

وی نمونه ای از آثار شاخص تاریخی را بازار تاریخی اردبیل برشمرد و تصریح کرد: این بازار به عنوان پایانه تجاری در زمان صفویه شناخته می شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: علاوه بر این قلعه‌های تاریخی، حمام‌های تاریخی، خانه های تاریخی و سایت باستان شناسی پیرازمیان از دیگر ظرفیت‌های گردشگری تاریخی این استان است.

حاجی زاده بخشی دیگر از قابلیت‌های استان را قابلیت طبیعی دانست و افزود: از برف زمستانی در ارتفاعات سبلان تا سواحل دریای خزر قابلیت‌های در دسترس استان اردبیل است.

وی گفت: جنگل‌ها و کوهستان‌های واقع در این استان زیبایی‌های چشم نواز داشته و همواره قابلیت‌های مطرح گردشگری این استان محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

بازار تاریخی اردبیل نمونه ای از آثار شاخص تاریخی اردبیل است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.