سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون کمیته امداد استان همدان:

 افزایش ۶ درصدی پرداخت صدقه در همدان

مردم استان همدان از آغاز سال، بیش از ۸۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، صدقه پرداخت کردند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جمشید محمدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان همدان با بیان اینکه میزان پرداخت صدقات در استان همدان در همین مدت در مقایسه با سال گذشته ۶ درصد افزایش نشان میدهد، یادآور شد: در مدت مشابه پارسال بیش از ۷۶ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال صدقه در این استان پرداخت شده است.

 وی افزود: مردم نیکوکار استان در بیش از ۴۵ طرح مشارکتی از جمله طرح‌های "اکرام ایتام، محسنین، صدقات، زکات، اطعام، تامین جهیزیه، کمک به درمان مددجویان، مفتاح الجنه یا بازدید مسئولان از منازل مددجویان، جشن نیکوکاری و عاطفه ها، مشارکت در اعزام مددجویان به سفر‌های زیارتی، کمک به ساخت منزل مددجویان، فطریه و کفاره، نذر قربانی و عقیقه" با این نهاد همکاری دارند.

 به گفته معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان همدان، صندوق‌های صدقه کمیته امداد یکی از راه‌های جذب مشارکت‌های مردمی به شمار می‌آید که در اماکن مختلف شهری و روستایی، اداره‌ها و نهاد‌ها نصب و توزیع شده است.

 وی افزود: تمامی صدقات مردمی برای رفع مشکلات مددجویان در امور فرهنگی، آموزشی، مسکن، تامین جهیزیه، اشتغال، ایتام و محسنین، بهداشت و درمان هزینه می‌شود.

محمدی همچنین درآمد حاصل از صندوق‌های صدقات استان همدان در سال ۹۵ را حدود ۱۰۰ میلیارد ریال و در ۶ ماهه نخست سالجاری حدود ۵۲ میلیارد ریال بیان کرد. هم اکنون ۴۰ هزارو ۵۱۳ خانواده شامل ۶۹ هزارو ۹۴۶ نفر از خدمات کمیته امداد استان همدان بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ش.و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.