سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور دریایی سازمان بنادر:

احتمال محبوس شدن خدمه نفتکش/همکاری کشور چین برای خاموش کردن نفت‌کش راضی‌کننده نبود

حق‌شناس گفت: اقدامات کشور چین با توجه به امکانات گسترده‌ای که داشتند راضی‌کننده نبوده است.

هادی حق‌شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر در گفتگو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیچ نشانه‌ای از غرق‌ شدن نفتکش در دریای چین وجود ندارد، گفت: خوشبختانه شعله‌های آتش نسبت به روزهای گذشته کمتر شده و عملیات اطفای حریق همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه انتظار ما از همکاری کشور چین بسیار بیشتر بود، گفت: به نظر می‌رسد کشور چین با توجه به امکانات فراوانی که دارد از تمامی توان خود برای خاموش کردن این آتش استفاده نکرده و انتظارات ما را برآورده نکرده است.

حق‌شناس تصریح کرد: در صورتی که کشور چین از امکانات و نیروهای خود استفاده می‌کرد شعله‌های آتش بسیار زودتر خاموش می‌شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه از کشور کره جنوبی، چین، تایوان، ژاپن کمک‌های مستقیمی برای خاموش کردن آتش انجام شده است، افزود: کشور استرالیا با توجه به تفاهم‌نامه‌ منطقه‌ای از تمامی کشتی‌های کشورهای اطراف درخواست کمک کرده است.

وی اظهار کرد: روز گذشته هیئت مستقیمی از سازمان بنادر و شرکت نفتکش به محل حادثه اعزام شده و در حال بررسی تمامی اوضاع است.

حق‌شناس با اشاره به تجربیات ایران از جنگ نفتکش‌ها گفت: ایران در زمان جنگ تجربیات مختلفی از برخورد نفتکش‌ها و خاموش کردن آتش دارد، بنابراین به زودی شاهد خاموش شدن این آتش خواهیم بود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر یادآور شد: آلودگی ناشی از این نفتکش ناچیز است و به دلیل آنکه محموله این نفتکش میعانات گازی بوده است، خوشبختانه آلودگی دریایی چندانی ایجاد نکرده است.

وی توضیح داد: اولویت ما در این نفتکش جان خدمه ایرانی است به طوری که از دبیر کل سازمان بین‌المللی آیمو نیز درخواست همکاری کرده‌ایم که خوشبختانه این سازمان ابراز همدردی با ایران کرده است.

حق‌شناس تأکید کرد: مرکز MRCC(مرکز تجسس و نجات دریایی) در استان هرمزگان و بندرعباس دایر است که در زمان وقوع چنین حوادثی به کشتی ها و بنادر نزدیک به محل حادثه اعلام کنند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه جعبه سیاه و اتاق امنی در تمامی کشتی‌ها وجود دارد، گفت: احتمالات فراوانی برای محبوس شدن خدمه در نفتکش وجود دارد که بلافاصله بعد از خاموش شدن آتش اقدامات لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی درباره جعبه سیاه گفت: در تمامی کشتی‌ها همانند هواپیما جعبه سیاه وجود دارد که مسیر تردد 6 ساعت قبل از حادثه را رصد و اعلام می‌کند که این جعبه نیز بلافاصله بعد از خاموش شدن بررسی می‌شود.

حق‌شناس در پایان گفت: امیدوار هستیم همکاری کشور چین برای خاموش کردن شعله‌های آتش بیشتر شود تا ما بتوانیم اطلاعات جدیدی درباره مفقودشدگان این نفتکش به دست آوریم.

بر اساس این گزارش یک فروند کشتی متعلق به کشتی نفتکش ایران و تحت پرچم کشور پاناما سه روز پیش در ساعت 16:30 به وقت تهران در 160 مایلی بندر شانگهای چین با یک کشتی باری چینی تصادف کرد که بر اثر این اتفاق 30 خدمه ایرانی و 2 خدمه بنگلادشی ناپدید شدند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۰ دی ۱۳۹۶
نمی شد زودتر فهمید شاید حبس شدن خدمه ها،اگر حبس نمیشدن نجات داده میشدن الان چند روز هست یعنی چین توان خاموش کردن یه نفت کش را نداره؟!!!!!