سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث 8 سد خاکی در استان اردبیل

مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل گفت:هشت سد خاکی در این استان با هدف مهار آب های سطحی،کنترل سیلاب و ذخیره آب در شهرستان های استان احداث می شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اصغر سلیمان زاده، مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل افزود: اجرای این طرح ها با اخذ ردیف بودجه در آینده نزدیک آغاز می شود.

وی افزود: هم اکنون 4 طرح سد سازی در قالب طرح مرزی در استان از محل صندوق توسعه ملی در دست اجرااست و برای تکمیل و راه اندازی آنها یک میلیارد دلار اعتبار اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: این طرح ها از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و تاکنون بیش از یک هزار و 100 میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شده و با تکمیل آنها شاهد رونق و توسعه کشاورزی در استان خواهیم بود .

سلیمان‌زاده درباره احداث خط دوم آبرسانی اردبیل گفت: طرح های آبرسانی در این استان در نقاط مختلف شروع شده و برای تامین آب اشامیدنی شهر اردبیل هم خط دوم انتقال آب از سد یامچی در دستور کار است.

وی اضافه کرد: برای احداث این خط یک هزار و 200 میلیارد ریال و برای احداث تصفیه خانه هم 900 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تخصیص می توان بخشی از مشکلات آب اردبیل را برطرف کرد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل بیان کرد: بهترین راهکار برای تامین آب آشامیدنی و نیز صنعت رو به توسعه اردبیل انتقال آب از حوزه قزل اوزن در جنوب استان می باشد که خوشبختانه سهمی معادل 50 میلیون متر مکعب برای استان در وزارت نیرو تخصیص و نهایی شده و با انتقال آن آب این منطقه تا 30 سال آینده تامین و مشکلی در این زمینه نخواهد بود.

سلیمان زاده با اشاره به بحث هایی در باره انتقال آب قزل اوزن و سهم شهرستان خلخال از این آب افزود: مسلم است که در صورت انتقال آب از قزل اوزن به اردبیل باید در طول مسیر نیازهای آب آشامیدنی و صنعت تمام مناطق موجود در مسیر از جمله شهرستان خلخال تامین شود که این امر نیز در طرح های موردنظر پیش بینی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی اردبیل هم اکنون از سد یامچی تامین می شود، گفت: برای افزایش کیفیت آب آشامیدنی اردبیل احداث برج آبگیر،احداث چهار پمپ شناور و احداث شفت آب در سد یامچی در حال اجراست.

سلیمان زاده صرفه جویی در مصرف آب را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر36 میلیون متر مکعب آب از سد یامچی برداشت می شود که باید برای استفاده بهینه و جلوگیری از مصرف بی رویه آب بیشتر از این فرهنگ سازی شود.

وی گفت: هم اکنون در دشت اردبیل با کسری 632 میلیون مترمکعبی آب روبرو هستیم به طوری که پنج برابر میزان معمولی در طول یک سال اضافه برداشت انجام شده است.

انتهای پیام/ح

احداث سد خاکی در استان اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.