سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز نام نویسی برای دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: نام نویسی رسمی از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در استان همزمان با سراسر کشور از طریق سامانه کارا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه کارا از روز گذشته در دسترس قرار گرفته و متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر می‌توانند به نشانی WWW.KARA.MCLS.GOV.IR مراجعه و مراحل نام نویسی خود را برای بهره مندی از این تسهیلات دنبال کنند.


وی گفت: بانک مرکزی ۲۰۰ هزار میلیارد ریال (۲۰ هزار میلیارد تومان) برای اجرای برنامه اشتغال فراگیر در سراسر کشور اختصاص داده که سهم سیستان و بلوچستان در این مرحله پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (۵۳۰ میلیارد تومان) است.


وی افزود: بر اساس این برنامه و با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، دولت طرح‌های اشتغالزای بخش‌های خصوصی و تعاونی را که در چارچوب رسته‌های منتخب برنامه اشتغال فراگیر باشند در قالب برنامه‌های مداخله‌ای اشتغال و اعطای تسهیلات بانکی مورد حمایت قرار می‌دهد.


مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شعب بانک‌های ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت، توسعه تعاون و کشاورزی موسسات عامل پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر در استان هستند.


جهاندیده ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات حمایتی برای رونق اشتغال در روستا‌های کشور و ابلاغ آن از سوی دولت به استان ها، سیستان و بلوچستان با ۵.۴۶ درصد بالاترین سهم را از این تسهیلات به خود اختصاص داده است.


وی با بیان اینکه در مرحله نخست تخصیص اعتبارات اشتغال روستایی، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال (۲۳۰ میلیارد تومان) به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است افزود: فرایند پرداخت این تسهیلات توسط بانک‌های توسعه تعاون، صندوق کارآفرینی امید، پست بانک و بانک کشاورزی در استان انجام می‌شود.


وی تصریح کرد: سود این تسهیلات با نرخ چهار درصد برای مناطق روستایی و عشایری مرزی، با نرخ ۶ درصد برای مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی و نرخ ۱۰ درصد برای تأمین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت تعیین شده است.

انتهای پیام/گ

نام نویسی برای تسهیلات اشتغالزایی روستایی در سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.