سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهروندخبرنگار اصفهان؛

دودهای سیاه نیرگاه آسمان اصفهان را تسخیر کرد + فیلم

دود سیاه خارج شده از پالایشگاه در شهر اصفهان باعث آلودگی هوا این منطقه شده است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ دودهای سیاه خارج شده از پالایشگاه در شهر اصفهان باعث آلودگی هوا این منطقه شده و شهروندخبرنگا ما فیلمی را تهیه و ارسال کرده است.

منبع: ابراهیم - اصفهان

 

جوابیه شرکت مدیریت تولید برق شهید محمد منتظری

با سلام؛
پیرو درج خبر و فیلم با عنوان "دودهای سیاه نیرگاه آسمان اصفهان را تسخیر کرد" جوابیه این جهت تنویر افکار عمومی ارسال می‌شود که شایسته است مطابق ماده 23 قانون مطبوعات در آن خبرگزاری درج شود. ابری که در خروجی دودکش نیروگاه در فصل زمستان دیده می‌شود، بخار آب میعان یافته می‌باشد که به شکل توده ابر در آمده است. بخار آب یکی از محصولات احتراق است که در گازهای حاصل از احتراق بویلر نیرگاه‌های وجود دارد. این بخارات در فصل زمستان به محض خروج از دودکش با ارتفاع 220 متر از سطح زمین به دلیل دمای زیر صفر هوا سریعا کندانس شده و تشکیل ابر می دهند و به صورت یک توده ابر سفید رنگ دیده می‌شوند. این ابر بخار در خروجی دودکش تمام نیروگاه‌ بخار قابل مشاهده می‌باشد. مشابه این پدیده تشکیل ابر در فصل زمستان در خروجی موتور هواپیماها در ارتفاع بالا به صورت یک خطر ابر دیده می‌شود. همینطور در دود خروجی از اگزوز خودروها در فصل زمستان می‌توان بخار آب میعان شده را مشاهده نمود.
لذا ابری که در خروجی دودکش نیروگاه شهید منتظری در فیل مربوط به تاریخ 19/10/96 دیده می‌شود صرفا ابر تشکیل شده از بخار آب حاصل از احتراق می‌باشد که به دلیل طلوع آفتاب و ضد نور شدن تصویر به شکل سیاه دیده می‌شود. این نیروگاه از ابتدای سال 93 تاکنون به طور کامل گاز سوز بوده و به هیچ وجه از سوخت مازوت استفاده نشده و تمام والوهای مازوت پمپ می‌باشند و آنالیزرهای آنلاین دود بر روی واحدها نصب شده و نتایج پایش آنلاین به طور لحظه‌ای در دسترس اداره کل حفاظت محیط زیست می‌باشد. آنالیزرهای دود در حد استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.
این نیروگاه در سال 1395 در زمره صنایع سبز قرار گرفته و تندیس و لوح سیمین صنعت سبز را از سوی معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست دریافت نموده است.

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

آسمان اصفهان تیره و تار شد + فیلم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.