سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار قم:

فاز نخست خط یک متروی قم در انتظار بودجه

سقاییان نژاد گفت: تا پایان سال ۹۷ باید فاز نخست قطار شهری قم راه‌اندازی شود که این امر نیازمند تخصیص بودجه ی مورد نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سقائیان نژاد،شهردار قم اظهار کرد: طرح‌های عمرانی شهرداری قم با وجود تمام مشکلات و سختی‌هایی که در این مسیر وجود دارد در دست اجرا و اقدام است.

وی اهمیت تأمین منابع مالی و اعتباری برای ادامه پروژه خط یک متروی قم را مورد توجه قرار داد و افزود: اخذ و دریافت فاینانس از یکی از کشورهای خارجی و دریافت اوراق مشارکت برای قطار شهری به‌صورت متوازن و هم‌زمان در قم پیش می‌رود که امید می‌رود در هر دو زمینه توفیقات خوبی برای شهر قم اتفاق بیفتد.

شهردار قم با اشاره به روند اجرایی و عملیاتی پروژه خط یک متروی قم گفت: تا پایان سال 97 باید فاز اول قطار شهری قم راه‌اندازی شود و برای این منظور نیز 600 میلیارد تومان بودجه نیاز است که دولت تنها 26 میلیارد تومان برای آن تخصیص داده که تخصیص ادامه آن نیازمند فاینانس و اوراق مشارکت بوده که دولت اجازه دریافت 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را صادر کرده است.

سقائیان نژاد عنوان کرد: دریافت اوراق مشارکت به مبلغ 3 هزار میلیارد تومان دارای زمان‌بندی محدودی بوده که امروز بین شهر قم و شهرهای دیگر برای دریافت آن رقابت است که امید می‌رود با تصویب دو فوریت آن این امکان از شهر قم گرفته نشود.

وی تأکید کرد: شهرداری قم به‌هیچ‌وجه اجازه ورود به حساب‌های گذشته را ندارد، صرفاً شهرداری درصدد رفع تکلیف این حساب‌ها و اسناد موجود است و ورود به این اسناد نیز نیازمند مصوبه شورای اسلامی شهر قم است.

شهردار قم با بیان برخی ابهامات موجود در حساب‌های سازمان توسعه و عمران شهری ادامه داد: ثبت سند حساب‌های گذشته ازنظر قانونی، قبولی مسئولیت رسیدگی به این حساب‌های باز بوده که باید در هیئت تلفیق تعیین تکلیف می‌شد که متأسفانه این کار تاکنون انجام‌نشده است.

معاون عمران و زیربنایی شهرداری قم  با بیان اهمیت اقدام در دریافت اوراق مشارکت دولتی برای پروژه قطار شهری قم عنوان کرد: با طرح مجلس شورای اسلامی در سال 97 دریافت اوراق مشارکت با محدودیتی‌های روبه‌رو شده درحالی‌که راه‌اندازی قطار شهری قم به‌شدت به دریافت اوراق مشارکت نیازمند است.

 قاری قرآن با تأکید بر واگذاری حفاری کامل تونل خط یک قطار شهری قم به موسسه حرا تصریح کرد: موسسه حرا در حفر تونل قدرتمندترین موسسه در کشور بوده که پیمانکاری حفر تونل مترو قم را نیز به این موسسه واگذار شده که در حفاری‌های قبلی نیز رکورد حفر تونل را جابه‌جا کرده است، داشتن تجهیزات مدرن و پیشرفته از مهم‌ترین ویژگی‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

وی با اشاره به پروژه خط دو قطار شهری قم از پردیسان تا سه‌راه بازار تأکید کرد: خط دو مترو قم مجموعا بالغ‌بر 15 کیلومتر بوده که در 14 ایستگاه جانمایی شده که تغییرات دیگر در این طرح باید در کلیت شورای ترافیک کشور بررسی و تصویب شود.

انتهای پیام/ش

آخرین وضعیت ساخت متروی قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.