سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال ۲۰۱۷ هر روز ۴۰ غیرنظامی بر اثر کاربرد تسلیحات نظامی جان خود را از دست دادند

یک گروه فعال در زمینه مبارزه با خشونت مسلحانه اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی هر روز بیش از ۴۰ نفر در جهان بر اثر کاربرد تسلیحات نظامی جان خود را از دست دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ یک گروه فعال در زمینه مبارزه با خشونت مسلحانه روز دوشنبه اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی هر روز بیش از ۴۰ نفر در جهان بر اثر کاربرد تسلیحات انفجاری جان خود را از دست دادند.

گروه موسوم به «اقدام علیه خشونت مسلحانه» اعلام کرد این رقم در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری را نشان می‌دهد.

این گروه با مطالعه اخبار و گزارش‌های نشریات انگلیسی زبان تا پایان ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد تا پایان این ماه تعداد ۱۵ هزار و ۳۹۹ غیرنظامی بر اثر کاربرد تسلیحات انفجاری در جهان جان خود را از دست دادند. این رقم در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۶ افزایشی معادل ۴۲ درصد را نشان می‌دهد.

گروه «اقدام علیه خشونت مسلحانه» تاکید کرد این رقم بالاترین رقم از زمان ثبت این آمار از سال ۲۰۱۱ تاکنون است.

بیشتر از نیمی از این افراد بر اثر حملات هوایی در سه کشور سوریه، عراق و یمن جان خود را از دست دادند.

یان اورتون، مدیر اجرایی گروه «اقدام علیه خشونت مسلحانه» به رویترز گفت: «هنگامی که مواد انفجاری از هوا بر روی شهر‌ها ریخته می‌شود، نتیجه آن کاملا مشخص است کودکان و افراد بی گناه جان خود را از دست می‌دهند.»

وی تصریح کرد «کشته شدن غیرنظامیان تنها پیامد چنین پدیده تاسف باری نیست. این پدیده پیامد‌های وحشتناک دیگری به همراه دارد و برای مثال به بحران آوارگان دامن زده و بسیاری از افراد را متقاعد می‌کند که به گروه‌های سلفی بپیوندند.»

در یمن ائتلاف تحت امر عربستان سعودی سرگرم جنگ علیه انصارالله است. در نتیجه، بحرانی انسانی در یمن شکل گرفته است که سازمان ملل متحد آن را بزرگترین بحران انسانی حال حاضر جهان نامیده است.

گروه «اقدام علیه خشونت مسلحانه» همچنین خاطرنشان کرد شمار غیرنظامیانی که در سال ۲۰۱۷ در سوریه و عراق جان خود را از دست دادند در مقایسه با سال پیش از آن بیش از ۵۰ درصد افزایش داشت. در سومالی نیز شمار غیرنظامیانی که قربانی تسلیحات انفجاری شدند افزایشی ۲۰۰ درصدی را شاهد بود. گروه الشباب در قتل بسیاری از غیرنظامیان در سومالی دخالت داشته است.

مرگبارترین کشتار غیرنظامیان در سومالی در سال ۲۰۱۷ بر اثر انفجار یک کامیون بمب گذاری شده در موگادیشو، پایتخت این کشور، رخ داد. در این حادثه بیش از ۵۰۰ غیرنظامی جان خود را از دست دادند.

 انتهای پیام/

مرگ روزانه ۴۰ نفر در سال ۲۰۱۷ بر اثر کاربرد تسلیحات انفجاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.