سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام یمنی: دشمن مشترک مردم یمن، آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن‌ها هستند

وزیر کشور دولت نجات ملی یمن گفت مردم یمن باید بدانند دشمن مشترک همه ما آمریکا و اسرائیل و مزدوران آن‌ها در منطقه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، مقامات یمن در صنعا ۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث آغاز ماه گذشته در این شهر را آزاد کردند.

آزادی این افراد بر اساس قانون عفو عمومی صورت می‌گیرد که صالح الصماد رئیس شورای عالی سیاسی صادر کرد. آزاد شدگان با اتهاماتی از قبیل خیانت و مشارکت در صف نیرو‌های شبه نظامی مسلح تهدید کننده امنیت و ثبات مواجه بودند.

خبرنگار این شبکه گفت: روند آزاد کردن بازداشت شدگان در استان صنعا و سایر استان‌ها انجام شد. عبدالسلام جابر وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در این زمینه گفت: «ما از کسانی که آزاد شده اند می‌خواهیم این فرصت را غنیمت بشمارند تا دوباره در کنار نیرو‌های مقاوم ملی به ایفای نقش در مبارزه با متجاوزان بپردازند».

وزارت کشور در صنعا گفت: اقدامات لازم برای آزاد سازی سایر بازداشت شدگان از زندان در حال انجام است و این اقدام باعث استحکام صفوف داخلی می‌شود. سرتیپ عبدالحکیم الماوری وزیر کشور دولت نجات ملی گفت: «در روز‌های گذشته صد‌ها نفر از بازداشت شدگان حوادث فتنه را آزاد کردیم و امروز نیز تعداد دیگری از آنان را آزاد می‌کنیم و سایرین نیز در چند روز آینده آزاد می‌شوند. مردم باید بدانند که دشمن واحد همه ما آمریکا و اسرائیل و مزدوران ان‌ها در منطقه است».

خبرنگار افزود: ناظران در صنعا اقدام آزاد کردن بازداشت شدگان را مثبت ارزیابی کرده اند که پیام‌های اطمینان بخشی را برای سایر طرف‌های داخلی ارسال می‌کند. عبدالقادر سلام تحلیلگر سیاسی در این خصوص گفت: «چنین اقداماتی باعث اطمینان بخشی و ایجاد آرامش و ثبات و از سرگیری فعالیت‌های عادی در یمن است. این یک اقدام مثبت است و امیدواریم گام‌های مثبت دیگری برداشته شود».

خبرنگار در پایان گفت: این دومین مرحله از آزاد سازی بازداشت شدگان پس از حوادث ماه گذشته صنعا است و پیشتر بیش از ۱۲۰ نفر آزاد شدند. طبق گفته ناظران، مرحله جدید آزاد کردن تعداد دیگری از بازداشت شدگان یک گام مهم برای عادیسازی اوضاع و بازگشت روند زندگی به مسیر آن است، همچنین در تقویت شراکت موجود در بین طرف‌های داخلی مؤثر است.

 انتهای پیام/

آزادی ۲۰۰ نفر از بازداشت شدگان حوادث اخیر یمن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.