سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزیر سابق ایتالیا در دومین کنفرانس امنیتی تهران:

برجام بنیادی برای تثبیت ثبات در منطقه است

دالما گفت: توافق برجام باید تحکیم شود و برای ثبات و امنیت در منطقه نیازمند توافق همه جانبه هستیم که دربرگیرنده همه بازیگران منطقه‌ای باشد.

به گزارش  خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ماسیمو‌ دالما نخست وزیر سابق ایتالیا در دومین کنفرانس امنیتی تهران گفت: ابتکار عملی که برای بازیگران منطقه ایجاد شده منتهی به ترتیبات امنیت جامع در غرب آسیا نشده است.

وی اظهار کرد: اگرچه داعش مناطقی که گرفته بود را از دست داد اما شکست داعش صد در صد نیست و هنوز هم نیروهایی در منطقه دارند و همه دولت‌ها باید یک بار برای همیشه برای از بین بردن ریشه های این گروه تروریستی متحد شوند.

دالما با بیان اینکه ما در حال حرکت به سمت یافتن راه حل صلح آمیز برای مشکل خونین سوریه هستیم، تصریح کرد: باید به دنبال توافقی باشیم که گفتگوهای صریح بین همه بخش‌ها صورت گیرد و برای حل هر مشکلی هم باید فرایند گذار دموکراتیک را شکل دهیم.

 نخست وزیر سابق ایتالیا با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی برای ما وضعیت ثبات در عراق است، افزود: برجام بنیادی برای تثبیت ثبات در منطقه است و این توافق باید تحکیم شود و برای ثبات و امنیت در منطقه نیازمند توافق همه جانبه هستیم که دربرگیرنده همه بازیگران منطقه ای باشد اما مانع بزرگی که امروز دیده می‌شود به خاطر رویکرد ترامپ است.

وی اظهار کرد: سیاست خارجی خصمانه ایالات متحده نقطه ضعفی برای سیاست های دولت گذشته است و شاهدیم که خلا قدرت آمریکا توسط روس ها پر می‌شود و می‌تواند موانعی مضر برای اهداف تعیین شده باشد.

دالما گفت: با توجه به سیاست‌های جدید عربستان و تشدید افراط گرایی از سوی حزب راست اسراییل مشکلات جدی به وجود آمده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وضعیت امنیتی به شدت خطرناک است و باید نهایت تلاش خود را برای جلوگیری از هرگونه شعارهایی که باعث تشدید وضعیت شود، به کار گیریم.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.