سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه آهن قزوین-رشت تا پایان امسال آماده بهره برداری می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:راه آهن قزوین به رشت امسال به اتمام می‌رسد و آماده عبور قطار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار قزوین گفت: یکی از تعهدات دولت اجرای ۹۱۹ کیلومتر شبکه ریلی است که مهمترین پروژه آن راه آهن قزوین به رشت و آستارا و اتصال آن به آذربایجان است.

وی افزود: تکمیل این پروژه حتی برای کشور‌های همسایه و سایر مناطق از جمله هند برای ترانزیت کالا استراتژیک است و می‌تواند زمان حمل کالا به روسیه و آذربایجان را تا نصف کاهش دهد.

مدیرعامل شرکت‌های ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: پروژه ریلی راه آهن قزوین به رشت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان هزینه داشته است.

به گفته خادمی، امسال هم ۳۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال مصمم هستیم تا قطار را به رشت برسانیم که از مجموع ۱۶۵ کیلومتر مسیر حدود ۱۸ کیلومتر آن باقیمانده است.

خادمی بیان کرد: در محدوده ۵۵ کیلومتری اتوبان قزوین به رشت برای نصب تیر‌های ۱۰۰ متری برای عبور قطار نیازمند بسته شدن موقت اتوبان هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تاکنون برای اجرای طرح‌ها و دلایل فنی دیگر در ۷ مورد اتوبان قزوین به رشت قطع شده، اما مسدود نشده است و این بار مجبور هستیم که برای حدود ۲۰ روز آن را مسدود کنیم تا عملیات فنی بدون حادثه انجام شود.

وی گفت: این کار بسیار فنی و پیچیده‌ای است چرا که باید ترافیک مدیریت شود تا مشکلی نداشته باشیم.

وی افزود: هر تیری که باید در روی پل عبوری از روی اتوبان قرار گیرد حدود ۲۵۰ تن وزن و هر کدام ۱۰۰ متر طول دارد واگر از این گلوگاه عبور کنیم دغدغه‌ای برای تکمیل نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: تلاش شده است تا همه تجهیزات مورد نیاز شبکه ریلی را از داخل تامین کنیم تا هم اشتغال رونق بگیرد و هم از تولید کشور حمایت شود.

انتهای پیام/

دیدار معاون وزیر راه و شهرساز با استاندار قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.