سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایوان خبر داد؛

افزایش درآمد قالی بافی در شهرستان ایوان

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) ایوان گفت: قالی بافان مددجو از محل تولید و فروش فرش، 4 میلیارد و106میلیون ریال درآمد کسب کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام ;حمیدایراندوست مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ایوان بیان کرد :از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 69تخته فرش ابریشم در شهرستان ایوان به فروش رسیده است که ارزش ریالی این تعداد4میلیاردو 106میلیون ریال است که این رقم نشانگر پیشرفت در این حوزه است.

ایراندوست با اشاره به اینکه فرش های بافته شده در بازار داخلی و خارجی عرضه می شوند، گفت : در حال حاضر 100دار قالی در حال بافت توسط 130مددجوی کمیته امداد امام خمنی می باشد که از این طریق کسب درآمد می کنند.

وی ادامه داد: اولویت اصلی این نهاد استقلال مالی مددجویان است که از طریق انجام و راه اندازی طرح های اشتغال زایی محقق می شود،همچنین از دیگر خدماتی که به بافندگان ارائه می شود این است که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی می باشند.

ایراندوست عنوان کرد: بافت و تولید فرش دستباف در حال حاضر یکی از مهم ترین مشاغل خانگی در بین مددجویان زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد در این شهرستان محسوب می شود.

وی اضافه کرد:امسال تاکنون یک میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال زکات شامل: زکات پروژه ها، زکات فطریه، عام، سادات، انعام ، غلات و زکات محصولات کشاورزان در این شهرستان جمع آوری شده است.

ایراندوست اظهار کرد:این میزان زکات جمع آوری شده در زمینه عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم، احداث و تعمیرات کلی مسکن، امورات فرهنگی و کمک به نیازمندان این شهرستان هزینه خواهد شد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ایوان افزود: سال گذشته میزان زکات جمع آوری شده در شهرستان ایوان مبلغ ۹۶ میلیون تومان بوده است که درسال جاری پرداخت این واجب الهی نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/با

درآمد قالی بافان مددجوی کمیته امداد در شهرستان ایوان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.