سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی ۹ ماهه سال جاری؛

بازرسی بیش از ۸۰ واحد صنفی در آذربایجان غربی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در ۹ ماه سال جاری تعداد ۸۸ واحد صنفی در استان بازرسی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جعفر صادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اعلام اینکه از 88 هزار واحد صنفی بازرسی شده تعداد 2600 واحد صنفی بعلت تخلفات صنفی به ارزش 226 میلیارد ریال جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی معرفی شده است ،اظهار داشت: از 2700 نوع تخلف، بیشترین نوع تخلف  درج  نشدن قیمت با 23 درصد، گران فروشی 17 درصد و کم فروشی 15 درصد می باشد.

وی گفت: بیشترین بازرسی ها به ترتیب مربوط به غلات و حبوبات 30 درصد، مواد پروتئینی 14 درصد و مواد لبنی و میوه هر کدام 10 درصد بوده است.

اسکندری تصریح کرد: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به غلات و حبوبات 39 درصد، خدمات عمومی 13 درصد، میوه 10 درصد و مواد پروتئینی 8 درصد می باشد.

وی گفت: بیشترین ارزش ریالی به ترتیب مربوط به مصالح ساختمانی 31 درصد، خدمات عمومی 25 درصد و غلات و حبوبات 22 درصد می باشد.

اسکندری با بیان اینکه در این مدت 1776 شکایت از طریق ستاد خبری دریافت شده است ،افزود: از این تعداد 1150 مورد بصورت تلفنی، 828 مورد بصورت حضوری و 245 مورد بصورت کتبی دریافت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در ادامه بیان کرد : 4700 واحد نانوایی در این مدت بازرسی شدند که از این تعداد 1479  پرونده تخلف به ارزش 1 و نیم میلیارد ریال جهت صدور حکم نهایی به تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

اسکندری با اشاره به اینکه بیش از 4 هزار بازرسی در زمینه قاچاق انجام گرفته، افزود: 276 پرونده با 235 تخلف مکشوفه با ارزش 42 میلیارد ریال به مراکز قانونی معرفی شده اند.

وی گفت:بیشترین کشفیات قاچاق به ترتیب مربوط به سیگار، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، پوشاک زنانه، سموم و نوشت افزار بوده است.

انتهای پیام/م

88 واحد صنفی در آذربایجان غربی مورد بازرسی قرار گرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.