سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محقق نشدن پروژه‌های شهرستان کارون با وجود تاکید استاندار

فرماندار کارون گفت: پروژه‌های اسلام‌ آباد غربی و شرقی این شهرستان با وجود تأکید استاندارهنوز محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  معصومه خنفری، فرماندار کارون بیان داشت: شهرستان کارون به‌عنوان یک نقطه بحرانی در مسئله آب و فاضلاب مطرح‌شده است.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که از اداره آب و فاضلاب گرفتیم، گفتند که مطالعات جامع طرح فاضلاب تدوین‌شده و پروژه‌های متعددی در شهر کوت عبدالله در نظر گرفته‌اند اما متأسفانه هیچ‌کدام از آن‌ها به‌استثنای خیابان مقاومت درویشیه که با حضور استاندار کلنگ زنی شد، آغاز نشده است.

فرماندار کارون افزود: این خیابان به دلیل اجرا نشدن خطوط فرعی، همچنان به‌صورت حفرشده رها مانده و مشکلاتی برای تردد مردم ایجاد کرده است و آب و فاضلاب جمع شده در آن محل، وضعیت نابسامانی ایجاد کرده به‌نحوی‌که مردم از مطالبه اصلاح شبکه فاضلاب ابراز پشیمانی می‌کنند.

وی بابیان اینکه خط خروجی فاضلاب درویشیه نیز ناتمام مانده، عنوان داشت: پروژه‌های اسلام‌آباد غربی و شرقی نیز باوجود تأکید استاندار هنوز محقق نشده است.

خنفری بیان کرد: قلعه چنعان طبق پیش‌بینی‌ها خط خروجی فاضلاب کوت عبدالله خواهد بود و مشکل آن طرح نیز با 4200 متر خط لوله 700 میلی‌متری حل می‌شود که فکر نمی‌کنم خیلی زیاد باشد.

وی گفت: شهرک نور تنها منطقه دارای شبکه فاضلاب است که توسط مالک آن اجرا شد اما نمی‌دانم چرا سپتیک فاضلاب آن‌که آماده است تحویل گرفته نمی‌شود.

فرماندار کارون افزود: در کوت‌عبدالله به‌ویژه مناطق درویشیه و کانتکس به دلیل شکستگی و فرسودگی شبکه، افت فشار آب وجود دارد که انشعابات آب غیرمجاز نیز به آن دامن زده است.

وی بابیان اینکه کوی امام حسین (ع) و کوی ام‌البنین (س) نیز شبکه آب ندارند، اظهار کرد: خط انتقال آب این مناطق اجراشده اما شبکه توزیع آن مانده‌ است و به نتیجه نرسیده است.

خنفری گفت: مجتمع آب‌رسانی چمیان به ۹ کیلومتر لوله ۳۵۰ میلی‌متری نیاز دارد تا مشکل آن نیز حل شود.

وی با اشاره به اینکه گند آب‌های شهرستان کارون نیز توسط اداره آب و فاضلاب در حال جمع‌آوری است، عنوان کرد: تا کی باید این روند ادامه پیدا کند و‌ باید کار اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام/م

وضعیت آب و فاضلاب شهرستان کارون بحرانی است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.