سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین موشک فضایی به سیاره مریخ ارسال می شود+ تصاویر

رویای انسان برای سفر به سیاره سرخ و مسکونی کردن آن درآینده ای نه چندان دور محقق می شود و انسان قدم برروی این سیاره ناشناخته و مرموز می گذارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ فضا پیمای ساخت شرکت اسپیس ایکس که بزرگترین موشک فضایی فالکون (Falcon Heavy) را ساخته، اعلام کرده است در ماه ژانویه ۲۰۱۸ پرتاب آزمایشی راکت را انجام خواهد داد.
 
این موشک فضایی که مگا راکت (megarocket) لقب گرفته از مرکز فضایی کندی در فلوریدای آمریکا اواخر ژانویه پرتاب خواهد شد.


موشک فالکون دارای ۲۷ موتور و سه هسته قابل استفاده مجدد پس از بازگشت به زمین است. موشک فالکون قرار است جدیدترین خودروی برقی مالک شرکت تسلاموتورز، ایلان ماسک به نام (Cherry red ۲۰۰۸ Tesla Roadster) را نیز به فضا ارسال کند.


هدف نهایی از ساخت موشک فالکون ارسال سفینه فضایی حاوی فضانوردان به سیاره مریخ در سال‌های آینده است.

فالکون در مداری که موشک آپولو ۱۱ قبلاً به فضا ارسال شده راه اندازی می‌شود.

در اولین پرواز آزمایشی موشک فالکون بدون سرنشین و با تنها محموله یک ماشین به سمت سیاره مریخ پرتاب می‌شود.

اگر مشکلی در زمان پرتاب پیش نیاید فالکون راه خود را به سوی مریخ ادامه می‌دهد و موتور‌های تقویت کننده پس از خروج از مدار زمین از آن جدا می‌شود و دومرتبه به زمین باز می‌گردد.


در این زمان هسته مرکزی موشک از ماژول اصلی که حاوی خودروی برقی است جدا می‌شود و به آرامی طبق برنامه ریزی‌ها در اقیانوس آرام فرود می‌آید.

یک کشتی در آن زمان در اقیانوس آرام و در محوطه احتمالی فرود موتور‌های کمکی حضور خواهد داشت تا آن‌ها را بارگیری کند.

ماژول اصلی به سفر خود در فضا ادامه می‌دهد تا به مدار سیاره مریخ در فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری از کره زمین برسد.

مقام‌های شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده اند قبل از پرتاب یک تست کامل از تمامی قطعه‌ها و موتور‌های موشک درهفته آینده انجام می‌دهند تا خطای حین پرواز و شکست پروژه به حداقل برسد.

وزن موشک فالکون حدود ۲۵۰۰ تن معادل با وزن ۱۸ هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ است و از این نظر سنگین وزن‌ترین موشک فضایی ساخته شده تا کنون است.


شرکت اسپیس ایکس در سال ۲۰۰۲ میلادی با هدف کاهش هزینه حمل و نقل فضانوردان و محموله‌های فضایی و نیز امکان مسکونی کردن سیاره مریخ تاسیس شده است.

مالک اسپیس ایکس اعلام کرده است ارسال فالکون پیچیده و فنی‌ترین پروژه فضایی از زمان شروع به کار شرکت است. تاکنون چندین بار ارسال موشک‌های شرکت اسپیس ایکس به شکست منجر شده و در حین پرتاب موشک یا سفینه فضایی منفجر شده است.

اکنون شرکت اسپیس ایکس تنها سفینه‌های ترابری حاوی محموله غذا و تجهیزات به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال می‌کند و برای حمل و نقل فضانوردان از کپسول‌های سایوز ساخت کشور روسیه استفاده می‌شود.


بسیاری از سازمان‌های بزرگ جهانی از جمله ناسا، آمازون و اسپیس ایکس درتلاش برای ارسال سفینه به سیاره مریخ و درمرحله بعد ارسال فضانورد و در نهایت مسکونی کردن سیاره سرخ هستند.

حال باید دید کدام یک ازاین سازمان‌ها در این زمینه موفق می‌شوند.

منبع:Dailymai

انتهای پیام/

 پرتاب اولین موشک فضایی به سیاره مریخ به مرحله نهایی نزدیک می شود

برچسب ها: کلینیک ، اخبار علمی ، فضا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.