سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین سند جامع ملی توسعه روستاهای مرزی کشور

نماینده دفتر امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: سند جامع ملی توسعه روستاهای مرزی کشور تدوین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دارابی، نماینده دفتر امور زیربنایی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در شهرستان گرمی از تدوین سند جامع ملی توسعه روستاهای مرزی کشور براساس منطقه ای خبر داد و افزود: با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در توسعه مناطق روستایی و بویژه مناطق مرزی کشور، تدوین این سند از ماموریت های مهم معاونت روستایی ریاست جمهوری است که با همکاری نهادها و ارگانهای مرتبط در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و برنامه ریزی و با مشارکت مسئولان در استان های مرزی تهیه می شود.

وی افزود: پس از مطالعات و جمع آوری های اولیه از آمار و اطلاعات موجود در اسناد بالادستی و توسعه ای که در سطوح مختلف منطقه ای و ملی تدوین شده است به منظور آشنایی بیشتر و بررسی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در هر منطقه و دریافت نظرات و پیشنهادات مسئولان در زمینه چالش ها و قابلیت ها و اولویت های استان ها با بازدیدهای میدانی در جلساتی موارد مورد نظر بررسی می شوند.

وی با بیان اینکه این سند مبنای عمل در بسیاری از اقدامات در سالهای آینده قرار می گیرد ادامه داد: سند توسعه روستاهای مرزی برای 16 استان مرزی کشور تدوین می شود که با توجه به قابلیت های موجود و ظرفیت های منطقه برای هر استان بصورت مجزا و جداگانه ارائه خواهد شد.

در این جلسه اولویت های شهرستان و ضرورت های سرمایه گذاری، توسعه بخشهای عمرانی و اقتصادی و افزایش خدمات و طرح های رونق دهی به معیشت روستائیان در مناطق مرزی شهرستان گرمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

تدوین سند توسعه روستاهای مرزی برای 16 استان مرزی کشور

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.