سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آب‌رسانی سیار به ۲۶ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی

بیش از ۲۶ درصد روستاهای خراسان‌جنوبی آب‌رسانی سیار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ مهدی صفوی‌نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی از آبرسانی سیار بیش از ۲۶ درصد روستاهای استان خبر داد و گفت: از هر ۴ روستا در خراسان‌جنوبی، یک روستا تحت پوشش ناوگان آبرسانی سیار قرار دارد.


وی افزود : با درنظر گرفتن ایام پیک مصرف و تغییر الگوی مصرف در فصول گرم و سرد سال، به طور متوسط بین 420 تا 460 روستای استان با تانکر سیار آبرسانی می‌شوند.


صفوی‌نژاد گفت : متاسفانه طی خشکسالی‌های دو دهه اخیر در استان خراسان جنوبی، آبرسانی سیار به روشی معمول و پایدار تبدیل شده است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان‌جنوبی افزود : براساس سرشماری سال 1395، استان خراسان جنوبی دارای یک هزار و 749 روستای دارای سکونت است که از این تعداد 831 روستا کمتر از 20 خانوار و 918 روستا نیز بالای 20 خانوار جمعیت دارند.

وی ادامه داد: منابع آبی قابل دسترسی برای حدود 300 روستا به طور کامل از بین رفته و تنها منبع تامین آب آنها از طریق آبرسانی سیار تامین می‌شود.


صفوی‌نژاد با بیان این‌که برخی روستاها دارای منابع آبی اندکی از جمله چشمه و قنات است خاطرنشان کرد: بالغ بر 125 روستا در استان در حد مصارف شرب به منابع آبی محلی دسترسی دارند و از طریق آبرسانی سیار، تنها آب بهداشت خود را تامین می‌کنند.


در حال حاضر آبرسانی سیار توسط تعاونی دهیاری‌های روستایی و با به کارگیری 31 دستگاه تانکر در استان انجام می‌شود.
انتهای پیام/ک

از هر ۴ روستا در خراسان‌جنوبی، یک روستا تحت پوشش  آبرسانی سیار است

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.