سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع دستگاه آبگرم کن خورشیدی بین روستائیان پلدختر

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: در راستای حفظ عرصه‌های جنگلی، ۱۴ دستگاه آبگرم کن خورشیدی به‌صورت رایگان بین روستائیان مناطق جنگلی این شهرستان توزیع شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ شهرام میررضایی با اشاره به توزیع ۱۴ دستگاه آبگرم کن خورشیدی بین روستاییان گفت: این تعداد آبگرمکن در روستا‌های حاشیه جنگل منطقه «پاعلم» شامل «ده بزرگ» و «قلعه زنجیرکرکی» به منظور جلوگیری از قطع درختان برای استحمام توزیع شده است.

وی افزود: این آبگرمکن‌های خورشیدی برای استفاده اهالی مناطق جنگلی شهرستان از انرژی خورشیدی و در راستای تغییر الگوی مصرف سوخت توزیع شده که موجب حفظ عرصه‌های جنگلی و کاهش فشار برآن‌ها می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: روستائیان جنگل نشین با داشتن آبگرم کن خورشیدی در راستای حفاظت از عرصه‌های طبیعی بجای استفاده از هیزم و قطع درختان از این دستگاه‌ها برای استحمام استفاده می‌کنند.

میررضایی خاطر نشان کرد: این طرح در راستای سوق دادن روستائیان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی‌های پاک و زمینه سازی برای جلوگیری از قطع درختان در بین آن‌ها اجرا شده است.

وی افزود: با اجرای طرح توزیع آبگرمکن خورشیدی تعداد ۱۰۰ نفر از روستائیان مناطق جنگلی شهرستان پلدختر از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر گفت: این اداره برای خرید هر دستگاه آبگرمکن خورشیدی مبلغ ۲۵ میلیون ریال هزینه کرده است.

انتهای پیام/د

دستگاه آبگرم کن خورشیدی بین روستائیان پلدختر توزیع شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.