سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اوقاف و امور خیریه تویسرکان خبر داد:

ثبت وقف جدید در تویسرکان

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان گفت: 6 وقف جدید در تویسرکان به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حمید رضا نوروزی رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان از ثبت 6 وقف جدید از ابتدای امسال در شهرستان تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: امسال وقف خانه قرآنی، باغ، حسینیه، مسجد و ایجاد راه امامزاده صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه دو وقف جدید در شهرستان تویسرکان بر اساس نیاز روز جامعه ثبت شده است، آن را شامل وقف باغ در روستای آرتیمان برای کمک به بیماران سرطانی و ایجاد خانه قرآنی ـ فرهنگی در یکی از روستاهای شهرستان دانست.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه تویسرکان به نسبت دیگر شهرستان‌های استان همدان بیماران پروانه‌ای زیادی دارد آیا هدایت خیرین به سمت وقف‌هایی در کمک به این بیماران، مورد توجه قرار گرفته است؟ افزود: اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته است، به عنوان مثال می‌توان به پخش بروشور‌های مختلف و بازگویی مطلب در مناسبت‌های ملی و مذهبی که مجری برنامه‌ها اداره اوقاف است، اشاره کرد.

نوروزی با بیان اینکه از سخنرانان و مبلغان بومی و اعزامی خواسته شده که به این موضوع به صورت ویژه بپردازند تا مشکلات بیماران پروانه‌ای به سمع و نظر مردم برسد، خاطرنشان کرد: وقف‌هایی در راستای کمک به بیماران پروانه‌ای، دیالیزی، سرطانی نیاز است و ما به این موضوعات می‌پردازیم.

وی با اشاره به اینکه در کشور و بالطبع در شهرستان تویسرکان کمتر از دو درصد موقوفات را مباحث قرآنی تشکیل می‌دهد و نیاز است که وقف‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد، افزود: امسال یک مورد موقوفه قرآنی برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی در روستایی به ثبت رسید.

انتهای پیام/ب

ثبت 6 وقف جدید در تویسرکان

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.