سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ؛

بانک ها با کارجویان همکاری کنند

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گلستان بر همکاری بانک های ارائه دهنده تسهیلات اشتغالزایی با دریافت کنندگان تسهیلات تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ سعید مازندرانی در ستاد اشتغال شهرستان علی آباد کتول گفت: در طرح‌های اشتغالزایی روستا‌های محروم و مرزی به میزان پنج تا هفت درصد بیشتر یارانه دریافت می‌کنند و به جای ۱۸ درصد سود ۱۲ درصد پرداخت می‌کنند.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات سقفی در نظر نگرفتیم و فرماندار و بخشداران و دهیاران و کلیه دستگاه‌ها می‌توانند طرح تعریف کنند و افرادی انتخاب شوند که توانایی اجرای آن را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بحث معرفی طرح‌ها تلاش کنید طرح‌های اشباع شده و طرح‌هایی که بازارفروش ندارد را بررسی و پالایش کنید.

مازندرانی گفت: ما طرح‌های زیادی را از محل طرح گردشگری دریافت کردیم و یکی از خوبی‌های این طرح این است که هشت درصد از منابع گردشگری تسهیلات دریافت می‌کنند و سود وام هایشان ۱۰ درصد می‌شود البته با بازپرداخت پنج ساله و تنفس که این یک شرایط ایده آلی است برای سرمایه گذارانی که به دلیل کمبود منابع و نداشتن پول طرح هایشان نیمه تمام مانده است و نیاز به سرمایه در گردش دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به بحث اشتغال روستایی اظهار کرد: در بحث اشتغال روستایی ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است و توزیع استانی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از این مبلغ ۳.۸۶ درصد مربوط به استان گلستان بوده که حدود ۴۰۰ میلیارد تومان است و در قسمت اول ۱۶۲ میلیارد تومان از آن اعلام شده است.

مازندرانی افزود: در بحث اشتغال روستایی سه منطقه را در نظر گرفته ایم اول شهر‌های زیر ۱۰ هزار نفر و نواحی صنعتی، دوم روستا‌های معمولی و سوم روستا‌های محروم ومرزی که در روستا‌های مرزی سود تسهیلات بانکی چهار درصد بوده است.

وی بیان کرد: در روستا‌های معمولی سود پرداخت ۶ درصدی است، اما بازپرداخت ۶ سال و یک سال تنفس دارد و در مناطق صنعتی سود بازپرداخت ۱۰ درصد و به صورت سرمایه در گردش خواهد بود.

وی یادآورشد: جذب این تسهیلات خیلی مهم بوده و ما هر چه سریعتر این تسهیلات را جذب کنیم ۱۶۲ میلیارد تومان دیگر به سرعت به استان جذب می‌شود و چنانچه خوب نتوانیم پول را جذب کنیم استان‌های دیگر که در جذب خوب عمل کرده اند سهم تسهیلات ما را دریافت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: احتمالا از این مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان برای شهرستان علی آباد چیزی حدود ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات در مرحله اول در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: در گذشته برای دریافت تسهیلات شرایط سختی در نظر گرفته می‌شد، اما برای اعطای این وام‌ها شرایطی اندیشیده شده و سند‌های دامداری و گاوداری‌های روستایی و ... و سفته هم دریافت می‌کنند.

مازندرانی ادامه داد: افرادی که وسیله‌ای ندارند یک ضمانت نامه بانکی دریافت می‌کنند و همان ضمانت نامه وثیقه‌ای برای دریافت وام می‌شود.
 
انتهای پیام / ا
 

همکاری بانک های ارائه دهنده تسهیلات اشتغالزایی با دریافت کنندگان تسهیلات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.