سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید بیش از 600تن کرک توسط عشایر کرمان

مدیر کل امور عشایری استان کرمان گفت: بیش از 600 تن کرک از تولیدات محصولات دامی عشایر است که این کرک تولیدی توسط عشایر استان کرمان معروف است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،ابراهیمی ، مدیر کل امور عشایری استان کرمان با اشاره به اینکه 22 هزار و 500 خانوار، عشایر استان کرمان را تشکیل می دهند که جمعیت آنان برابر با حدود 110 هزار نفر است ، گفت: همچنین 28 ایل و 42 طایفه در استان داریم که در مجموع عشایر استان کرمان در بیش از 56 درصد از مساحت استان کرمان قلمرو فعالیت دارند.

وی افزود :عشایر استان کرمان بیش از 70 هزار هکتار اراضی کشاورزی و بیش از سه میلیون رأس دام در اختیار دارندکه این قشر در سه شاخه اصلی کشاورزی، دامداری و صنایع‌دستی فعالیت می کنند.

ابراهیمی با بیان اینکه بیش از 600 تن کرک از تولیدات محصولات دامی عشایر است که این کرک تولیدی توسط عشایر استان کرمان معروف است؛ تصریح کرد: رتبه سوم جهانی را بعد از چین و مغولستان و در کشورمان هم رتبه اول را به خود اختصاص داده است و بیش از 85 درصد کرک کشور در استان کرمان و در شهرستان ها بافت تولید می شود.

وی بیان داشت: عشایر استان کرمان بیش از 30 هزار تن محصولات لبنی تولید می کنند و تولید بیش از هزار تن پشم و تولید 25 درصد صنایع دستی استان از دیگر تولیداتشان است. این صنایع بسیار مرغوب و باکیفیت است، البته مشکلاتی را در فروش داشته اند که تا حدودی بر طرف شده است.

مدیر کل امورعشایری استان کرمان اظهار داشت:در زمینه توانمند سازی عشایر طرح زنجیره گوشت را در حال اجرا داریم که بر اساس آن دام عشایر به دلیل کمبود مرتع تسهیلات ارزان قیمت را در اختیارشان قرار می دهیم تابه مدت سه ماه دام خود را در سیستم پروار نگه دارند و زمانی که به وزن مناسب رسید وارد بازار کنند.

انتهای پیام/ی

تولید بیش از هزار تن پشمدر کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.