امیر حسین قناتی اعلام کرد: این تیپ از موتورها به صورت فول هیبرید نیستند و در اصل از موتورهای فسیلی استفاده می کنند.
به گفته وی، این موتورها بیشتر توان خود را از طریق سوخت فسیلی تامین می کنند و فقط در سرعت های بالا و همچنین مسیرهای مسطح و کم شیب موتور الکتریکی وارد مدار می شود.
قناتی خاطرنشان کرد: این خودروها تقریبا خودروهایی با موتور سوخت فسیلی محسوب می شوند و تاثیر این خودروها در کاهش آلودگی بسیار کم است.
مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تنها خودروی هیبریدی پایه الکتریک و خودروی برقی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی مناسبند که تعرفه آنها نیز تغییری نکرده است.
این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ تعرفه ای هزار برابر نشده، تاکید کرد: بیشترین تغیر مربوطه از پنج به 25 درصد بوده است.
وی بیان داشت: با این اصلاح تعرفه، واردکنندگان به ورود خودروهای پاک و غیر آلاینده ترغیب پیدا کرده اند.
قناتی یادآوری کرد: تقریبا همه خودروهای هیبریدی وارد شده در سال گذشته (بیش از هشت هزار دستگاه) با موتور بالای 2000 سی سی بوده است.
انتهای پیام/