سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام 7هزار 500بازرسی از واحدهای صنفی

مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت: در ۷۵۰۰ بازرسی انجام شده از واحدهای صنفی عرضه و فروش کالا به منظور صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان در استان کرمانشاه ۵۵۰۰ کالای فاقد استاندارد شناسایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛   محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد کرمانشاه گفت : در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل و به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و صیانت از حقوق مصرف‌کننده امسال 7500 مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه و فروش کالا انجام شده است.

وی عنوان کرد: طرح اجرای هماهنگ استاندارد در کل کشور و به صورت هماهنگ توسط ادارات کل سراسر کشور انجام شده و براساس این طرح بازرسان اداره کل استاندارد استان به نیابت از مردم در بازار مصرف حضور یافته کالاهای مختلف را به‌ صورت تصادفی و با هزینه سازمان ملی استاندارد، خریداری و آزمایش می‌کنند تا از کیفیت محصولات تولید داخل اطمینان حاصل نمایند.

نیازی با اشاره به اینکه صیانت از سلامت و حفاظت از ایمنی مردم مهمترین محور طرح «طاها» است افزود: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد و ناامن کردن بازار برای عرضه کنندگان محصولات و خدمات فاقد کیفیت انجام می‌شود، بازرسان استاندارد به صورت مستمر واحدهای صنفی مراجعه کرده و کالاهای فاقد علامت استاندارد را شناسایی می‌کنند.

وی گفت:طبق تبصره 3 ماده 59 قانون نظام صنفی کشور مبنی بر الزام بر عرضه کالاهای دارای علامت استاندارد، نگهداری و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است و با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد قانونی خواهد شد که در این راستا لیست کالاهای فاقد علامت استاندارد شناسایی شده به اتاق اصناف استان اعلام تا نسبت به توقیف و جمع آوری این کالاها اقدام کنند.

انتهای پیام/ز


نگهداری و فروش کالاهای مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.