سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر بازارچه‌های مرزی؛

کولبران سیستان و بلوچستان در انتظار کارت پیله‌وری

مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی گذر‌های غیررسمی کوله‌بری در استان بسته شده است و کوله بران اکنون در مرز‌ها فعالیتی ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،محمدی مدیر بازارچه‌های مرزی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی گذر‌های غیررسمی کوله‌بری در استان بسته شده است و کوله بران اکنون در مرز‌ها فعالیتی ندارند.

کوروش محمدی افزود: با توجه به مصوبه وزارت کشور، کوله بران در قالب پیله ور ساماندهی و از مزایای کارت پیله وری بهره‌مند خواهند شد و فعالیت آن‌ها توسط نمایندگان گمرکِ حاضر در بازارچه‌های دائمی ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه از مزایای ساماندهی کوله بران، جلوگیری از قاچاق و شفافیت در واردات کالاست، ادامه داد: کسانی که قبلا فعالیت کوله بری داشته‌اند و در فاصله پنجاه کیلومتری مرز زندگی می‌کنند، در صورت دریافت کارت پیله وری می‌توانند از معافیت ماهانه پانصد هزار تومانی در سود بازرگانی واردات کالا بهره‌مند شوند.

مدیر بازارچه‌های مرزی استان با اشاره به اینکه طرح ساماندهی کوله بران در تاریخ هفتم مرداد امسال توسط هیئت وزیران تصویب شده است تصریح کرد: این طرح از ابتدای پاییز با ابلاغ وزارت کشور در سیستان و بلوچستان با توجه به التزام مرزبانی استان به این قانون اجرا شد و اگر در استان‌های دیگر اجرا نشده به مرزبانی آن‌ها مربوط می‌شود.

هم اکنون هفت بازارچه مرزی گَمشاد، میلک، میرجاوه، جالق، کوهک، پیشین و ریمدان در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

انتهای پیام/ع

کوله بران استان در قالب پیله ور ساماندهی می‌شوند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.