سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی استان یزد خبر داد؛

پذیرش ۱۰۵ زن خشونت دیده در خانه امن بهزیستی یزد

مدیرکل بهزیستی استان یزد از پذیرش ۱۰۵ زن و دختر خشونت دیده طی ۶ ماهه اول سال جاری در خانه امن بهزیستی استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ جلیل عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: سال گذشته ۲۲۵ نفر و در سال جاری ۱۰۵ نفر از زنان و دختران خشونت دیده در این مرکز پذیرش شده اند.

وی در مورد خانه‌های امن ایجاد شده در استان گفت: این خانه‌ها به منظور ایجاد محیطی امن برای زنان و دختران در معرض خشونت فراهم شده و هدف از راه اندازی آن فراهم کردن شرایط بازگشت امن به خانواده از طریق ارائه خدمات روانشناختی، مددکاری و حقوقی است.

عفتی، تامین محل امن برای زنان و دختران خشونت دیده و فرزندان آنها، مداخله در وضعیت فرد خشونت دیده به منظور ارتقا توانمندی و پیشگیری، شناسایی آسیب‌های مرتبط با زنان و دختران، اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی در رابطه با زنان و ارائه راهکار‌ها از دیگر اهداف راه اندازی خانه امن توسط بهزیستی دانست.

مدیرکل بهزیستی استان یزد همچنین از راه اندازی خانه سلامت دختران خبر داد و عنوان کرد: هدف کلی این مرکز جلوگیری از ابتلاء دختران در معرض آسیب به آسیب‌های اجتماعی است.

عفتی، حمایت و نگهداری از دختران در معرض آسیب اجتماعی نیازمند حمایت اجتماعی، فراهم کردن زمینه‌های تحصیل، اشتغال، خودکفایی و استقلال این افراد، شناخت استعداد‌ها و توانمندی‌های دختران در معرض آسیب و هدایت آن‌ها به سوی استفاده از این توانمندی‌ها از دیگر اهداف خانه سلامت دختران است.

وی در خصوص خدمات ارائه شده توسط این مرکز خاطرنشان کرد: سال گذشته ۶۸ نفر و ۶ ماهه اول سالجاری حدود ۲۶ نفر از خدمات حمایتی این مرکز برخوردار شده اند.

عفتی با اشاره به راه اندازی مرکز بازپروری زنان در بهزیستی گفت: این مرکز با هدف بازپروری و بازتوانی روانی، اجتماعی زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی حاد و آسیب دیده اجتماعی ایجاد شده است.

وی، گروه‌های هدف این مرکز را دختران و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی ذکر کرد و اظهار داشت: فراهم کردن شرایط بازگشت به خانواده، ازدواج، اشتغال و... با کمک روانشناسان، مددکاران و مشاورین حقوقی از دیگر اهداف این مرکز است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: سال گذشته ۳۵ زن و دختر آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی در این مرکز ساماندهی شده اند.

انتهای پیام/ ا

فراهم کردن زمینه اشتغال،خودکفایی و استقلال افراد از اهداف خانه سلامت بهزیستی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.