وی افزود: جشنواره عمار تنها جشنوارهای است که در طول سال بستری را برای نمایش آثار سینمایی در تمامی نقاط ایران مهیا می کند. این روند باعث دیده شدن آثار و همچنین جذب فیلمسازان مستعد به كار میشود.
ربيعی درباره موضوع فيلم «بعد از ظهر» بيان كرد: اين فيلم در خصوص فتنه 88 است؛ فیلم من مصداقی از فتنه است و من در آن از فضای غبارآلود آن روزها تصویری ساختم.
وی افزود: ریتم فیلم با توجه به زمان 35 دقیقهای آن به قدری تند است که مخاطب را تا انتها با خود همراه میکند. اگرچه در این فیلم به موضوع فتنه 88 اشاره مستقیم نشده، ولی همین که داستانی را در بستر شلوغیهای 8 ماهه فتنه روایت میکنيم، نگاه کارگردان را نشان میدهد.
ربیعی در خصوص داستان این فیلم اظهار داشت: موضوع داستان به ارتباط یک طلبه خانم با یک دختر نه چندان مقید به اصول، در فضای مجازی ربط پیدا میکند. در جریان فتنه 88 اين ارتباط ادامه مییابد. بهرهگیری از قاببندیهای مناسب و تعلیقهای به موقع در تدوین، «بعد از ظهر» را به یک اثر قابل مقایسه با استاندارهای سینمایی بدل کرده است.
وی در پايان درباره هدف خود از فعاليت در عرصه سينما اظهار كرد: با این هدف وارد سینما شدم تا موضوعاتی را پیگیری کنم که عرف و دغدغه سینماگران نیست. وقتی مقام معظم رهبری جریان فتنه را غیرقابل اغماض و مهم دانستند، دغدغه من شد تا برای روايت فتنه کاری کنم. میخواستم فیلمی بسازم که ذاتاً تعهدی به سینما داشته باشد و با همه اقشار مخاطبان ارتباط برقرار کند.
انتهای پیام/