سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان خمينی شهر

انتقام از همکار با انتشار مطالب کذب در فضای مجازی

فرمانده انتظامی شهرستان خمينی شهر ازدستگيری فردی كه در فضای مجازی مطالب کذب عليه يك نفر انتشار داده بود خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "علي جعفري نژاد گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فرد ناشناسي با ايجاد پروفايلي در شبكه هاي اجتماعي و درج تصاوير شخصي و خانوادگي وي موجب هتك حيثيت و آبروريزي او شده بررسي موضوع در دستور كار كارشناسان اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ جعفري نژاد افزود: مأموران پليس فتا اين فرماندهي با جستجو در فضاي سايبر عامل راه اندازي پروفايل مذكور را شناسايي و دستگير كردند.

اين مقام انتظامي بيان داشت : متهم كه همکار شاكي بوده و به دليل اختلاف بين آنها اقدام به انجام اين عمل مجرمانه کرده که در مواجهه با مدارك و مستندات پليس صراحتاً به بزه انتسابي اعتراف و تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي شهرستان خميني شهر از شهروندان خواست به منظور پيشگيري از برخي جرايم در فضاي مجازي مانند انتشار عکس در اين فضا از ذخيره عکس و تصاوير خانوادگي بر روي گوشي موبايل خودداري کنند. و افرادي كه به هر نحو اقدام به هتك حيثيت در محيط مجازي مي كنند در نظر داشته باشند ، بر اساس قانون جرائم رايانه اي هر كس بوسيله سامانه هاي رايانه اي و فضاي مجازي موجبات هتك حيثيت شهروندان را فراهم کنند افزون بر اعاده حيثيت به حبس و جزاي نقدي محكوم مي شود.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.