سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک مستندساز جوان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اهمیت جشنواره عمار در اکران فیلم‌هایی با موضوعات بکر و ویژه است

مرزبان گفت: پرداختن به موضوعاتی که کمتر به آنها توجه می‌شود و اکران گسترده فیلم‌ها از نکات بارز جشنواره عمار است.

فاطمه مرزبان مستندساز کشورمان که با فیلم «من می‌مانم» در جشنواره فیلم عمار حضور دارد، درباره اهمیت جشنواره مردمی فیلم عمار به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیان کرد: پرداختن به موضوعاتی که کمتر به آنها توجه می‌شود و اکران گسترده فیلم‌ها در اقصی نقاط ایران از نکات بارز این جشنواره است.

این کارگردان با اشاره به لزوم قوی‌ترشدن بخش بین‌الملل جشنواره عمار عنوان کرد: اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است؛ اما بیشتر انتقاد من به بخش داوران است. آنها باید در حوزه ملی و بین المللی قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر ظاهر شوند و در کنار آنها فیلمسازان حرفه‌ای قرار بگیرند. به نظرم این جشنواره نیاز به دید هنری بیشتری در سوژه ها و تولید آثار دارد.

همچنین، ووریا گلزاریان تصویربردار و همسر فاطمه مرزبان درباره داوری جشنواره تصریح کرد: داوران باید در زمینه‌های فیلمسازی بخش‌های مستند و داستانی تخصص کافی داشته باشند؛چه بسا فیلمسازانی در جشنواره هستند که تجربه‌ آنها بیش از برخی داوران است اما از آنها استفاده نمی‌شود.

وی افزود: به نظرم بخش پرداخت به سوژه‌ها و موضوعات مختلف، نگاه ویژه و گسترده‌تر در حوزه جوایز هم نیازمند بررسی بیشتری است.

گفتنی است؛ مرزبان در این دوره جشنواره فیلم «من می مانم» را به جشنواره آورد.  فیلمی که شخصیت اصلی آن دلیل ساختش شد. آشورا تنها جزیره ایرانی دریای خزر است که مرد قصه «من می مانم» سال 1372 با هدف پرورش اسب‌های وحشی به آنجا می رود؛ به این امید که روزی مردم برگردند و زندگی گروهی دوباره جریان پیدا کند.

مرزبان این روزها در تلاش برای ساخت مستندی درباره کولبرهاست.

 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.