نماینده مردم خمینیشهر ادامه داد: در همان زمان با وزارت ارشاد صحبت کردیم تا ردیف بودجهای را برای حمایت از این صنعت داخلی در لایحه بودجه همانند حمایت از ناشران کشورمان در نظر بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه فعالان حوزه انیمیشن و بازیهای رایانهای باید حمایت شوند، اظهار کرد: احساس خطر ما از بازیهای رایانهای خارجی است که به نحوی مسیر، سبک زندگی، مبانی دینی آنها و اندیشه جوانان و نوجوانان را تغییر داده و آنها را هیجانی و خشونت طلب تربیت میکنند.
ابطحی افزود: بر این اساس باید در این حوزه به صورت جدی و تخصصی وارد شویم، متأسفانه وزارت ارشاد چندان توجهی به این موضوع تاکنون نداشته است.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به طراحی بازی جنگ خلیج فارس به وسیله فرهاد عظیم، بیان کرد: متأسفانه هیچ حمایت جدی از این بازی نشد در حالی که میتوانیم در این فضا حرفی برای گفتن داشته باشیم، نیروهای متخصص جوان و خلاق ما کم نیستند و همان طور که در عرصه رباتیک جوانانمان رتبه اول و دوم را کسب کردند میتوانند در عرصه انیمیشن و بازیهای رایانهای هم موفق شوند.
وی با بیان اینکه یکی از راههای حمایت عدم اجازه کپی کردن از بازیهای رایانهای است، تصریح کرد: بسیاری با کپی کردن از بازیهای یارانهای سوءاستفاده میکنند، همچنین باید عوارض جدی مانند بحث خودرو بر روی واردات بازیهای خارجی رایانهای اعمال شده و عواید آن برای حمایت از صنعت بازی سازی داخلی هزینه شود.
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تأکید بر اینکه دولت در لایحه بودجه سال 97 در بخش فرهنگی به این موضوع توجه و اشارهای نکرده است، بیان کرد: دولت میتواند برای حمایت از صنعت بازیسازی داخلی لایحهای را به صورت مجزا ارائه کند اما اکنون بهترین فصل برای پرداختن به این موضوع است.
وی اظهار کرد: نمایندگان کمیسیون فرهنگی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 97 میتوانند با قرار دادن یک ردیف بودجهای از بازیسازان داخلی حمایت کنند.
انتهای پیام/