سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل؛

دولت باید توجه خاصی به بخش کشاورزی استان اردبیل داشته باشد

استاندار اردبیل گفت: دولت باید توجه خاصی به بخش کشاورزی استان اردبیل داشته باشد زیرا در آینده حدود 42 هزار هکتار به سطح زیر کشت آبی این استان اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان افزود: فعالیت های بخش کشاورزی استان در سال های گذشته ارزشمند بوده و هم اکنون در دشت مغان شاهد تحول بزرگی در تبدیل اراضی دیم به حاصلخیز با بکارگیری پیشرفته ترین روش های نوین آبیاری و زراعی هستیم.

وی اظهار کرد: کارهای زیادی در حوزه آب و خاک و ترویج و بازاریابی و بسته بندی اصولی محصولات تولیدی در دشت مغان در نتیجه اجرای سیستم های نوین آبیاری در اراضی پایاب سد خدا آفرین باید انجام شود که این امر تلاش تمام دست اندرکاران تولید را می طلبد.

استاندار اردبیل تشریح کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان نیز باید به سرعت فعالیت خود را آغاز کند تا از هدر رفت محصولات تولید جلوگیری شود و محصولات تولیدی در استان به صورت خام روانه بازار نشود.

بهنام جو افزود: فعالیت های جهاد کشاورزی استان نیز در گسترش سیستم های نوین آبیاری در چهار سال گذشته ارزشمند بوده طوری که این میزان اراضی مجهز به سیستم های نوین آبیاری از یک هزار هکتار به 5 هزار هکتار رسیده ولی با وجود این فعالیت ها اردبیل قابلیت ها و توانمندی های زیادی در حاصلخیزی خاک دارد و میزان آب نسبت به سایر استان ها بیشتر است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: سیاست اصلاح الگوی کشت در استان موفقیت بزرگی محسوب می شود که امیدواریم با ادامه دار بودن این طرح بیش از پیش شاهد رونق بخش کشاورزی استان باشیم.

وی گفت: استان اردبیل در 2 ماه گذشته در جذب اعتبارات رتبه اول کشوری را کسب کرده که این امر نشان دهنده تلاش مسوولان استانی در رفع معضلات و تنگناهای تولید و اشتغال در استان است.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح آبرسانی به اراضی پایاب سد خدا آفرین

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.